18
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
شماره 9077
فرهنگ شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جلسه اعضای شورای شهر با مسئولان نمایشگاه کتاب

جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با مدیران سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگو؛ سعید مجیدی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی؛ حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ علیرضا نادعلی شهرستانکی، عضو و نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و همچنین نمایندگان دستگاه‌های مختلف مشارکت‌کننده در برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد.
ویژه
کتاب «خدای مهربانم سلام» نوشته سنا ثقفی به‌تازگی با تصویرگری تهمینه سلیمانی توسط انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار شده است.
پیکر محمدمهدی ایرانمنش که در حادثه تروریستی ۱۳‌دی‌ماه ‌کرمان مصدوم شده بود و دوم اردیبهشت به شهادت رسید، امروز بر دستان مردم تشییع و در کنار پدر شهیدش در گلزار شهدای اختیارآباد تدفین شد.
جزئیات عمره 1403 درگفت‌وگو با ایمان شمسایی، معاون سازمان حج و زیارت

سفر به خانه خدا بعد از 9 سال

گزارش
سفر حج تمتع شاید برای خیلی از مسلمانان آرزو باشد؛ کسانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند در ما ه ذیحجه عرفات و مشعر را درک کنند اما آرزو دارند مسافرخانه خدا باشند و در شهر پیامبر مضجع رسول خدا و ائمه بقیع را زیارت کنند؛ آنها دل به سفر عمره می‌بندند.

بازدید 43هزار نفر از موزه‌های آستان قدس رضوی در نوروز 1403

عبدالحسین ملک‌جعفریان، رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی: در ایام تعطیلات نوروز 1403بیش از 43هزار نفر از موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند. روز پنجشنبه دوم فروردین‌ماه با 5هزار و 655 بازدید‌کننده پربازدیدترین روز سال جدید بود.
بحران نویسنده داریم، نه مخاطب
محمدهاشم اکبریانی، داستان‌نویس و منتقد ادبی: در ادبیات معاصر، بحران در خود نویسنده‌هاست، نه مخاطب. اگر بحران مخاطب داشتیم، آثار اکثریت‌پسند و ترجمه هم خوانده نمی‌شد. بگذارید رک بگویم چون ما نویسنده قدرتمند نداشتیم، برخی از نویسندگان در جامعه مطرح شدند.