02
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
شماره 9077
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خبرسازان

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با بیان اینکه عملیات نیروهای مسلح برای تنبیه صهیونیست‌ها کار بسیار بزرگ و شاهکار عظیمی بود، گفت: عملیات «وعده صادق» دست برتر ایران در پاسخ‌دهی و صیانت از استقلال کشور و عزت و آبروی ملت شریف ایران را اثبات کرد.
ویژه
رئیس قوه قضاییه در نشست با منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعامل روزافزون 2 قوه مقننه و قضاییه تأکید کرد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بر ضرورت اتفاق‌نظر دولت و مجلس در موضوع‌های مرتبط با ارز تأکید کرد.
گزارش2
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، بامداد سوم اردیبهشت‌ماه به اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان سفر کرد.

شنبه‌راقرمز نکنید

دلایل مختلفی در تأیید تعطیلی پنجشنبه‌ها و منتفی‌شدن تعطیلی شنبه‌ها به‌عنوان دومین روز تعطیلی کشور وجود دارد
ابهام مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها در حالی است که پیش از این رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت اعضای این کمیسیون با تعطیلی پنجشنبه‌ها خبر داده بود؛ اکنون اما به‌نظر می‌رسد مخالفت اتاق بازرگانی با این تصمیم، بر ابهام‌ها در این زمینه افزوده‌است.

گام‌های دولت برای جذب نخبگان

دستگاه‌های دولتی انجام اقدا‌م‌های گسترده‌ای را به‌منظور جذب نخبگان در دستورکار قرار داده‌اند.مریم کارگرنجفی، معاون وزیر نیرو از دریافت مجوز جذب هزار نخبه علمی در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه خبرداد .
امتیازهای ویژه «سپند»
با مصوبه مجلس شورای‌اسلامی، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند وزارت دفاع مشمول همه امتیازات، ترجیحات، تخفیفات و اولویت‌های قانونی در مورد صنایع دفاعی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.