06
شنبه 18 فروردین 1403
شماره 9063
سرزمین من
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کشف شواهد دوره‌های تاریخی در گذر «کمر زرین» اصفهان

گزارش روز
سرپرست هیأت کاوش در گذر «کمر زرین» اصفهان گفت: این گذر در قلب بافت تاریخی شهر اصفهان قرار دارد و شواهد مهمی از زیست دوره‌های تاریخی مختلف در آن کشف شده است.علی شجاعی اصفهانی به ایرنا گفت: یافته‌های باستان‌شناسی در گذر کمر زرین از پیش از اسلام تا دوره قاجار قابل ردیابی است.
ویژه
10 درصد جمعیت شهرنشین کشور درصورت تثبیت رسمی شدن تعطیلات 2روزه کشور در روزهای جمعه و شنبه، پیش‌بینی شده که به قصد سفرهای کوتاه‌مدت با یک شب اقامت، به سمت مناطق روستایی و مقاصد گردشگری پیرامونی تا شعاع حداکثر ۲۵۰کیلومتر یا دوونیم ساعت رانندگی عزیمت ‌کنند.
خبرخوان
مرتضی رضوانفر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی که بر شناسایی کتیبه‌های فارسی‌زبان نصب شده در کشورهای همسایه و آسیای غربی متمرکز است، اعلام کرد: شهر باکو دارای بیشترین کتیبه فارسی در کشورهای قفقاز جنوبی و شمالی است که توسط مردم فرهنگ دوست آن شهر به شیوه مناسب حفاظت شده و اکثرا شناسنامه ‌دارند.

ایران «یوزپلنگ» تولید می‌کند

سلول‌های یوزپلنگ آسیایی، خرس قهوه‌ای و پلنگ ایرانی با هدف شبیه‌سازی و احیای گونه‌های در خطر ذخیره شدند
سازمان حفاظت محیط‌زیست از سال گذشته و در تفاهم با مرکز ملی ذخایر ژنتیک ایران نمونه‌های ژنتیک 3 گونه در معرض انقراض حیات‌وحش ایران را در بانک ژن ذخیره کرد و با فریز‌کردن این نمونه‌ها گام نخست شبیه‌سازی‌ و احیای نمونه‌های در معرض انقراض ایران را برداشت.