19
یکشنبه 26 فروردین 1403
شماره 9068
دانستنی ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با پانسمان نانویی

نانو فناوری
التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با پانسمان نانویی از دستاوردهای یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسریع ‌کند.
ویژه
شرکت خودروساز برقی پولستار در یک پست کوتاه، حجم فروش جهانی خود را برای 3 ماهه اول سال‌جاری اعلام کرد.
با بیستمین پرتاب مرحله اول موشک «فالکون۹»، رکورد استفاده مجدد از موشک در اسپیس‌ایکس بازهم شکسته شد.
احسان کیانخواه، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران: مهم‌ترین برنامه دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در سال۱۴۰۳، شناسایی خدمات پرکاربرد مردم و هوشمندسازی آن است.
فناوری
پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت ماژول گرده‌افشان هوایی پهپاد گرده‌افشان شدند. با استفاده از این نوع پهپاد محصولات باغ‌ها به‌صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.

خانه‌سازی در فضا؛ شاید به زودی

ساخت ابرسازه‌هایی برای ادامه حیات بشر در فضا سال‌هاست که به‌عنوان یک ایده مؤثر مطرح شده است
گزارش
زندگی در فضا بیشتر شبیه فیلم‌ها و داستان‌های علمی-تخیلی است که علاقه‌مندان بسیاری دارد، اما همین داستان‌ها شاید از تحقیقات علمی سرچشمه گرفته باشند؛ شاید هم برعکس!

پیام‌های جعلی در شاد

چند روزی می‌شود که پیام‌های گوناگونی برای کاربران شبکه «شاد» شبکه آموزشی دانش‌آموزان ارسال ‌شده که در آن از کاربران می‌خواهد تا اطلاعات‌شان را در اختیار اپلیکیشن شاد قرار دهند و در غیر این صورت حساب‌ آنها مسدود خواهد شد.
حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین
بهروز مینایی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و روباتیک در هجدهمین رویداد رقابت‌های استارت‌آپی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: «این ستاد آمادگی دارد تا از کسب‌وکارهای آنلاین دارای TRL سطح3 سطح بلوغ فناوری یا بالاتر و مبتنی بر هوش مصنوعی تا سقف یک میلیارد تومان حمایت کند.»