19
پنج شنبه 23 آذر 1402
شماره 8971
دانستنی ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برگزاری رویداد تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل

شهرسازی
رویداد «تبادل فناوری در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل» با هدف معرفی توانمندی‌ها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه و کمک به گسترش بازار این شرکت‌ها با حضور ۵۴دانش‌بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری برگزار شد.
ویژه
یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت از 12تا 15دی‌ماه 1402 برگزار می‌شود.
عینک هوشمند Meta Ray-Ban یکی از محصولات نوآورانه متا در سال‌های اخیر بوده که حالا نسخه جدید آن می‌تواند به پرسش‌های کاربران پاسخ دهد و متون آنها را ترجمه کند.
محققان از روش‌های جدیدی برای تقویت جست‌وجوی حیات فرازمینی استفاده می‌کنند. به‌گزارش سان، استادیار فیزیک در دانشگاه استکهلم، در مورد اجسام پرنده ناشناس صحبت کرده است.
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در هفته گذشته کپسول زیستی جدید کشور با یک پرتابگر جدید با موفقیت پرتاب و زیست در فضا بعد از ۱۱سال احیا شد. این مسیر پرشتاب دنبال خواهد شد.

مربی شما؛ هوش مصنوعی

فناوری AI رفته‌رفته انقلابی را در آموزش، نقل‌ و انتقالات و سلامت ورزشکاران ایجاد می‌کند
گزارش
آیا تا به‌حال درباره آینده رشته‌های ورزشی مختلف فکر کرده‌اید؟ مثلا اینکه جام‌جهانی2042 چه کیفیتی از لحاظ برگزاری و سطح مسابقات دارد؟ این پرسش‌ها درحالی مطرح می‌شود که فناوری در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، به‌طور دیوانه‌وار در حال توسعه است. در حوزه ورزش، کم‌کم شاهد آن هستیم که هوش مصنوعی، انقلابی را در آموزش، نقل‌ و انتقالات و سلامت ورزشکاران ایجاد می‌کند.
سریع‌ترین خودروی پلیس

سریع‌ترین خودروی پلیس

لامبورگینی در ساخت خودروهای عجیب و غریب غیرکاربردی نامی برای خود دست و پا کرده، اما مدل اوروس‌Urus می‌تواند به‌راحتی 5سرنشین و چمدان‌های حجیم را در خود جای دهد.
رونمایی از روبات نسل‌2 تسلا
رونمایی از روبات نسل‌2 تسلا
طی یک ویدئوی کوتاه، تسلا نمونه اولیه روبات Gen 2Optimus را در پلتفرم ایکس به نمایش گذاشت که از طراحی به‌روز، حرکات دست تقریبا شبیه انسان و وزن سبک‌تر در مقایسه با نمونه‌های قبلی برخوردار است.
PDF دانستنی ها
کوتاه دانستنی ها
یک شرکت دانش‌بنیان دستگاهی تولید کرده که زمان گرده‌افشانی سنتی نخل را از 20دقیقه به یک دقیقه کاهش می‌دهد.
وزارت بهداشت مکلف شده است که با همکاری کارگروه اقتصاد دیجیتال، ظرف ‌یک ‌ماه استاندارد‌های بهداشتی و ضوابط خرده‌فروشی دارو از مبدأ داروخانه‌های دارای مجوز را از طریق پلتفرم‌های برخط تدوین کند.