19
پنج شنبه 20 مهر 1402
شماره 8908
دانستنی ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تبدیل جزیره قشم به قطب‌تولید ریزجلبک

یک شرکت دانش‌بنیان که عضو پارک زیست فناوری خلیج‌فارس قشم است با هدف تجاری‌سازی‌ طرح ملی «تولید و تکثیر و پرورش گونه‌های مختلف ریزجلبک و فرآورده‌های مرتبط با آن» با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته غرب جزیره قشم تاسیس شده است.
ویژه
یک مؤسسه تحقیقاتی اعلام کرده تا 5سال دیگر شاهد عرضه‌ گوشی‌هایی با نمایشگر خودترمیم‌شونده خواهیم بود.
مجمع حکمرانی اینترنت IGF2023 که امسال به میزبانی کشور ژاپن در شهر کیوتو در حال برگزاری است، میزبان هیأتی تخصصی از جمهوری اسلامی ایران است.
فضا
یک سیارک با قطری به اندازه یک ساختمان ۸طبقه با فاصله‌ای نصف فاصله‌ماه تا زمین، از کنار سیاره ما عبور کرد.

ایکس زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا‌

در روزهایی که نگاه جهانیان به سرزمین‌های اشغالی دوخته شده است، اتحادیه اروپا به ماسک هشدار داد که در مسیر قانون دیجیتال این اتحادیه قرار بگیرد
گزارش
اتحادیه اروپا نسبت به آنچه تبادل اطلاعات نادرست در پلتفرم ایکس توییتر سابق عنوان کرده است، به ایلان ماسک، مالک این پلتفرم هشدار داد.
ماشین‌سواری روی ماه

ماشین‌سواری روی ماه

یک شرکت خودروساز ژاپنی از طرح مفهومی ماه‌نورد قمری کوچک Baby Lunar Cruiser خود رونمایی کرده است که فضانوردان می‌توانند با استفاده از آن در سراسر‌ماه رانندگی کنند.
توجه به دانش‌بنیان‌ها عامل مهاجرت معکوس نخبگان
شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده، ۵۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند و توجه به آنها می‌تواند عامل مهاجرت معکوس نخبگان به کشور باشد.
PDF دانستنی ها
کوتاه دانستنی ها
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: طبق مصوبه جزء۴ بند «ک» تبصره ۱۰ قانون بودجه زیرساخت‌ها ، تمامی سوابق خودروها از طریق سکوهای مورد تأیید وزارت ارتباطات به کاربران ارائه خواهد شد.