04
چهار شنبه 13 تیر 1403
شماره 9142
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بهبود بازار کار در آینه آمار

بازار کار
نرخ بیکاری کشور در دولت سیزدهم به 8.1درصد رسیده که سال‌ها در برنامه‌های توسعه به‌عنوان یک عدد آرمانی، هدف‌گذاری شده بود.
ویژه
آمارهای 5ماهه 2024 حاکی از این است که تجارت ایران و ترکیه همچنان درحال‌توسعه بوده و با افزایش 5درصدی در این دوره زمانی به 2.3میلیارد دلار رسیده است.
مسکن
کسادی بازار مسکن شهر تهران ادامه دارد؛ اما در خردادماه و در آستانه فصل جابه‌جایی بازار مسکن، اندکی قیمت‌ها تکان خورده و با رشد 1.4درصدی به هر مترمربع 85میلیون‌و910هزار‌تومان رسیده است.

حساب وکتاب نقدینگی در 9دولت

بانک مرکزی: ادعای پزشکیان درباره نقدینگی، تصویری غلط از دولت سیزدهم را نمایش می‌دهد
گزارش
نمایش میزان حجم نقدینگی در نخستین مناظره تلویزیونی بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به‌عنوان 2نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری بدون اشاره به نرخ رشد آن بازهم خبرساز شده تا جایی که بانک مرکزی در واکنش به ادعای مطرح شده اعلام کرد: یکی از کاندیداهای محترم، با نمایش تحولات مانده متغیر نقدینگی تصویری غلط از عملکرد دولت سیزدهم در زمینه کنترل متغیرهای پولی ارائه کرده است.

شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد

مهدی انگورج، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل سازمان استاندارد گفت: براساس نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست و گواهی تأیید این خودرو تعلیق و شماره‌گذاری آن متوقف شد.
تلاش شرکت نایک برای نجات مالی
شرکت نایک که از نظر مالی در شرایط بدی به سر می‌برد به‌تازگی خط تولید کفش‌های کتانی 100دلاری افتتاح کرده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
حسین زینلی، مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی گفت: در 2‌ماه نخست امسال بیش از ۲۵تن زعفران به ارزش بالغ بر ۲۲میلیون دلار از مجاری قانونی کشور به ۳۷کشور دنیا صادر شد.