02-03
چهار شنبه 13 تیر 1403
شماره 9142
سیاسی- دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مبارزه موشکافانه دستگاه قضایی با فساد

به‌سرانجام‌رساندن پرونده بابک زنجانی، به‌عنوان پیچیده‌ترین و مهم‌ترین پرونده اقتصادی کشور، نمایش اقتدار و استقلال قوه قضاییه به‌حساب می‌آید.
ویژه
محمد علی الحوثی، عضو شورای ‌عالی سیاسی یمن در سخنانی تأکید کرد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم که هشدارها و تهدیدهای رهبر ما عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله جدی است .
سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای اخذشده از ایرانیان مقیم خارج از کشور در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را بیش ‌از ۹۷هزار رأی اعلام کرد.
نیروی دریایی آمریکا و متحدانش در دریای سرخ پس از گذشت ماه‌ها از عملیات دریایی گسترده علیه صنعا، نه‌تنها در برابر حوثی‌ها مستأصل شده‌اند، بلکه این ناآرامی‌ها و هزینه‌های هنگفت شرایط را بیش از پیش برایشان دشوار کرده است.
اظهارات مقامات اسرائیلی نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم حاکی از تمایل وی به ایجاد حکومت نظامی در نوار غزه با وجود توانایی بالای مقاومت پس از حدود ۹‌ماه جنگ است.
مناظره‌ها تمام شد، مردم تصمیم می‌گیرند

کدام راه؟

به‌فاصله 2 روز مانده تا برگزاری انتخابات، دومین مناظره جلیلی و پزشکیان با محوریت موضوع‌های اقتصادی برگزار شد
گزارش
به‌فاصله 2روز مانده تا برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دومین مناظره رودرروی یکدیگر نشستند تا در آخرین دوئل برنامه‌ها،واپسین تلاش‌ها برای جلب آرای مردد را انجام دهند؛ مناظره‌ای که واکنش‌های گسترده‌ای نیز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشت.
کشاورزی غزه؛ پیش و پس از حمله اسرائیل

کشاورزی غزه؛ پیش و پس از حمله اسرائیل

روايت پيش از جنگ «خانه خرما» و «سرزمين توت‌فرنگي»
فصل برداشت رسيده و در نوار غزه تقريبا هيچ مزرعه و باغي محصولي براي برداشت ندارد.نزديک به 9ماه از حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه مي‌گذرد؛ جايي که ۹۶درصد از جمعیت آن در معرض ناامنی غذایی قرار دارند و از هر 5فلسطینی یک نفر با گرسنگی مواجه است.
توسعه همکاری‌های ایران و قزاقستان
ایران و قزاقستان طی سال‌های اخیر گام‌های بلندی به‌سوی تقویت همکاری‌های دوجانبه برداشته‌اند. بر این اساس هم است که محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری گفته: راه‌اندازی کریدور شمال - جنوب تأثیر زیادی در ارتقای همکاری‌های ایران و قزاقستان و نیز دیگر کشورهای منطقه دارد.
PDF سیاسی- دیپلماتیک
کوتاه سیاسی- دیپلماتیک
ساکنان خان‌یونس در جنوب نوار غزه پس از حمله مجدد ارتش اشغالگر به این منطقه و آوارگی دوباره، دیگر جایی برای رفتن ندارند.
هشتگ