04
پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
شماره 9092
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقش واقعی دلار در تورم چقدر است؟

تورم
مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در یک گزارش قابل توجه اعلام کرد: 3 عامل اصلی ایجاد تورم، رشد نقدینگی، نرخ ارز و تولید ناخالص داخلی هستند و سهم رشد نقدینگی بیشتر از سایر عوامل است.
ویژه
76 درصد استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین 46واحد درصد افزایش یافته است.
سؤال خيلي‌ها و شاید همه این باشد که چگونه پولدار شویم، آن‌هم در کمترین زمان و با بیشترین بازده؟
وزیر نفت از رشد 20درصدی صادرات نفت ایران خبر داد و تأکید کرد: سال گذشته با وجود کارشکنی دشمنان ارزش کل صادرات نفت ایران به 35میلیارد دلار رسید.

پشت پرده وام های فوری

جمعیت ناکامان دریافت وام بانکی به جامعه هدف وام دهندگان غیر مجاز تبدیل شده است که 3برابر بانک سود می‌گیرند
گزارش
سایت‌ها، شرکت‌ها و دفاتر حقوقی بسیاری برای پرداخت وام فوری و سریع به راه افتاده اند که همه آنها در 3چیز مشترک هستند؛ سریع وام می‌دهند، نرخ بهره سنگینی دارند و برای اطمینان از بازپرداخت، محکم‌کاری می‌کنند.
پس از 13‌ماه انتظار، تصوری از شکل ماشینم ندارم!

پس از 13‌ماه انتظار، تصوری از شکل ماشینم ندارم!

خودروسازان هیچ‌گونه حق و حقوقی برای مشتری قائل نیستند. برای نمونه ایران‌خودرو قیمت محصولات خود را طی کمتر از یک‌سال بعضا بیش از 100درصد افزایش داده است.
چالش طلافروشان حل شد
مروری بر رویداد‌های اقتصادی روز گذشته نشان می‌دهد که وزارت صنعت از موضع خود در قبال طلافروشان عقب نشسته و طبق اعلام این وزارتخانه نیازی به ثبت دارایی طلافروشان در سامانه جامع تجارت نیست.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین ۶۰هزار اونس تروآحدود یک میلیون و 929 هزارکیلوگرم طلا را در ‌ماه آوریل به ذخایر خود اضافه کرد و دوره خریدهای متوالی را باوجود قیمت‌های بالای طلا به ۱۸‌ماه افزایش داد.