04
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
شماره 9091
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اقتصاد جهانی بی‌رمق می‌شود

گشتی در اقتصاد جهان
کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول با اشاره به پیش‌بینی رشد آهسته اقتصاد جهانی می‌گوید: اگر اقدامی برای ایجاد انگیزه بیشتر برای رشد انجام ندهیم، اقتصاد جهانی با «دهه۲۰ کم‌رمقی» روبه‌رو خواهد شد.
ویژه
مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو را اعلام کرد و گفت: 3سال فرصت تنفس در طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شده‌است.
جواد سادات فریزنی، مشاور وزیر راه و شهرسازی، می‌گوید: با ابلاغ طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها به دولت، یک قانون یکپارچه در حمایت از مستأجران، تعیین قیمت مسکن و اجاره و برخورد با تخلفات مهیا شده است.
گزارش
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در مورد قیمت روز مرغ گرم در بازار به همشهری می‌گوید: در حال حاضر قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب رسیده است و درحالی‌که میانگین قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ تا سقف 80تا 85هزار تومان است الان زیر این قیمت به فروش می‌رود.

کشف رمز از جنگ زرگری

چرا طلا فروشان، کر‌کره‌شان را پایین کشیده‌اند؟
گزارش
بار دیگر اعتراض طلافروشان به شیوه اجرایی ثبت دارایی در سامانه جامع تجارت بالا گرفته است. پیش از این هم يعني در زمستان سال قبل طلافروشان به این موضوع اعتراض کرده بودند. اما واقعیت ماجرا چیست؟

قیمت مسکن در تهران درجا زد

بانک مرکزی می‌گوید میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در معاملات فروردین به 81میلیون و 630هزار تومان رسیده که نسبت به اسفند سال گذشته تنها 2دهم درصد رشد داشته است.
3علامت کاهش تورم تا آخر سال
کاهش روند چاپ پول، کندتر شدن شاخص رشد پول و البته قرار گرفتن نرخ رشد نقدینگی در محدوده امن، 3علامتی است که به‌وضوح نشان می‌دهد کاهش نرخ تورم تا پایان سال محتمل‌ترین گزینه است و اگر سیاست‌های مالی هم همسو با تغییر در سیاست‌های پولی باشد، ثبت تورم زیر 30درصد دور از انتظار نیست.