04
سه شنبه 8 اسفند 1402
شماره 9038
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نوروز، مصرف شوینده‌ها را 30درصد بیشتر می‌کند

بازار
بختیار علم‌بیگی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی با تأکید بر اینکه امسال مردم اصلا نگران افزایش قیمت محصولات شوینده و بهداشتی در‌ ماه آخر سال نباشند، به همشهری می‌گوید: ما همیشه از 2‌ماه قبل از عید به شرکت‌های تولیدکننده می‌گوییم که در ماه‌های پایانی سال، قیمت محصولات خود را افزایش ندهند.
گزارش 2
تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که از پاییز پارسال تاکنون وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران بهتر شده است.

ترمز دولت بر سرعت بانک‌های زیان‌ده

بانک مرکزی: اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم، دولت و بانک‌ها باید ناترازی‌شان را حل‌و‌فصل کنند
گزارش
رئیس‌کل بانک مرکزی 25فروردین امسال گفت که مجموعه‌ای از عوامل سبب افزایش پایه پولی می‌شوند که یکی از آنها ناترازی سیستم بانکی و ناشی از اضافه‌برداشت بانک‌ها بوده و عامل دوم آن ناترازی دولت و بدهی آن به سیستم بانکی است .

۱۳۰ کشور؛ مقصد صادرات محصولات کشاورزی ایران

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت از صادرات ۴.۳میلیارد دلاری محصولات غذایی و کشاورزی ایران در ۹ماهه اول امسال خبر داد که 68درصد آن به 5کشور بوده است.
نقل قول/ پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از امروز آغاز شد
شرکت راه‌آهن اعلام کرد: پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری برای ایام نوروز بازه زمانی ۲۳اسفند تا ۱۷فروردین از 8صبح امروز برای همه قطارها ‌جز مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس و از فردا برای قطارهای منتهی به مشهد مقدس ‌غیر از مسیر تهران - مشهد و بالعکس انجام خواهد شد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
آمارها نشان می‌دهد مناسب‌ترین استان‌ها از نظر امنیت سرمایه‌گذاری به‌ترتیب استان‌های هرمزگان، گلستان و خراسان شمالی هستند.