04
چهار شنبه 25 بهمن 1402
شماره 9027
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی‌را بشناسیم

بورس
صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهاد‌های مالی هستند که منابع مالی مردم را جمع‌آوری می‌کنند و این منابع را در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری می‌کنند.
ویژه
صحبت درباره املاک مصادره‌ای در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از محورهای دیگر نشست خبری مدیرعامل سازمان با اصحاب رسانه بود.
در حال حاضر بیش از ۹۷درصد تعیین تکلیف و فروش کالاهای در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از طریق برگزاری مزایده‌ها و حراج‌های الکترونیک سراسری انجام می‌شود.
مرکز آمار ایران، میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان در شهر تهران را 80میلیون و 610هزار تومان اعلام کرده؛ اما همزمان میانگین قیمت در گران‌ترین منطقه شهر 106درصد بالاتر از این رقم است و میانگین قیمت در مناطق ارزان 47.5درصد پایین‌تر از میانگین شهر قرار دارد.
بانک
بانک مرکزی اعلام می‌کند هر زمان که ضرورت داشته باشد و تشخیص دهد، بازهم اوراق گواهی سپرده منتشر می‌کند.

سرمایه‌گذاری محتاطانه در بورس

بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام طی یک سال گذشته به مرز 42درصد رسیده است یعنی بیش از بازده 35درصدی شاخص کل بورس تهران‌
گزارش
آمار‌ها نشان می‌دهد در شرایطی که بسیاری از سهامداران از نوسان‌ها و نزول‌های شاخص گلایه دارند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به‌طور میانگین نزدیک به 42درصد بازده به‌دست آورده‌اند.

2هواپیمای رسوبی تعیین‌تکلیف شدند

نشست خبری مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اصحاب رسانه در محل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد.
نقل قول/ ایجاد ۲۳۸هزار فرصت شغلی در کسب‌وکارهای خرد
هادی آقابابایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید: 8 هزار طرح کسب‌وکار خرد و کوچک این صندوق به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.