04
چهار شنبه 13 دی 1402
شماره 8990
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چکش‌کاری اقساط نهضت ملی مسکن

مسکن
با کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن، اقساط این وام به حدود نصف کاهش پیدا کرده؛ اما هنوز بسیاری از متقاضیان برای بازپرداخت اقساط با مشکل مواجه هستند.
ویژه
برای نخستین باردرتاریخ، چین به بزرگ‌ترین صادر‌کننده خودرو در جهان تبدیل شد و ژاپن را پشت سر گذاشت.
نشست خبری
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت از آخرین تحولات اقتصادی سخن گفت و با اشاره به کاهش بیکاری همراه با رشد اقتصادی و سرعت گرفتن پرداخت اعتبارات عمرانی تاکید کرد: دولت خود را مسئول رفع مشکلات اقتصادی می‌داند و دنبال کتمان مشکلات نیست.

فرمان واردات خودرو در دست مردم

وزیر صنعت از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده و فراهم شدن شرایط واردات توسط مردم خبر داد
گزارش
وزیر صنعت از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده خبر داد و تأکیدکرد: ‌معتقدم که باید به سمتی حرکت کنیم که افراد، خود بتوانند برای واردات خودرو اقدام کنند.

آواربرداری از 24هزار معدن غیرفعال

معدن در برنامه هفتم توسعه به‌عنوان یک پیشران اقتصادی مدنظر قرار گرفته و همزمان تلاش‌های بسیاری برای استفاده از قابلیت‌های این بخش در جریان است.
واردات بدون محدودیت دام زنده توسط مرزنشینان مجاز شد
دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت: براساس تصمیمات اخذ شده در کارگروه ماده۱۲ قانون ساماندهی مبادلات مرزی که به گمرکات اجرایی نیز ابلاغ می‌شود، واردات دام زنده توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشینان همه استان‌های مرزی طبق سهمیه تخصیصی مجاز بوده و میزان آن بدون محدودیت تعیین شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
علی حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: زمین‌های اطراف شهرک‌های صنعتی و برخی از زمین‌های داخل شهرها به ساخت مسکن کارگران اختصاص پیدا کرده است و با دستور رئیس‌جمهور جلسات حوزه کار منظم برگزار می‌شود تا دغدغه‌های جامعه کارگری و تولیدکنندگان کاهش یابد.