04
یکشنبه 10 دی 1402
شماره 8987
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

2میلیون مسکن دولتی در حال ساخت است

مسکن
عملیات ساخت نهضت ملی مسکن از یک‌میلیون‌و۹۳۰هزار واحد عبور کرد و این نهضت تقریبا به میانه راه رسیده است و همچنان تلاش برای رفع چالش‌های آن از طریق پای‌کارآوردن بانک‌ها و همچنین کاهش سود تسهیلات اعطایی به این طرح بزرگ ادامه دارد.
ویژه
بر اساس آخرین آمارهای صندوق توسعه ملی، از مجموع 101.9 میلیارد دلار مطالبات این صندوق، فقط 1.9 میلیارد دلار مربوط به بدهی بخش خصوصی واقعی است و مابقی مطالبات به حساب دولت و شبه دولتی‌ها نوشته شده است.
بانک‌هایی که اضافه برداشت داشته‌اند باید فورا تعیین تکلیف شوند. این تازه‌ترین فرمان سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری خطاب به بانک مرکزی است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به همشهری گفت: طلا‌فروشان مشکلی برای پرداخت مالیات، شفاف‌سازی‌ و ثبت‌اطلاعات در سامانه مودیان ندارند اما چالش اصلی طلا‌فروشان بحث امنیت سامانه جامع تجارت است که از آنها می‌خواهد میزان موجودی طلایشان را افشا کنند.

سبک عجیب برای قاچاق پیاز

گمرک: فردی قصد داشت 5تن پیاز را در قالب صادرات پرتقال قاچاق کند که جلوی آن گرفته شد
گزارش
وقتی اواخر اردیبهشت‌ماه دولت صادرات پیاز را آزاد کرد، بازار داخلی اشباع بود و قیمت پایین اما با گذشت چند‌ماه ورق برگشت و قیمت این کالا در بازار داخلی تا 40هزار تومان هم بالا رفت و سیاست تغییر کرد و عوارض صادراتی سنگینی برای صدور این کالا وضع شد.

سبقت بخش خصوصی از دولتی در تولید خودرو

آمار‌ها نشان می‌دهد تولید خودرو‌های سواری توسط بخش خصوصی در 9ماهه امسال 81درصد افزایش یافته است
آمارها نشان می‌دهد خودروسازان بخش خصوصی وارد رقابت با خودروسازان دولتی و به‌طور مشخص سایپا و ایران‌خودرو درتولید خودرو‌های سواری شده‌اند.
20درصد حقوق مردم، صرف اینترنت و فیلترشکن می‌شود
لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس و عضو شورای‌عالی فضای مجازی با انتقاد از قیمت اینترنت در کشور، گفت: اگر در کره‌جنوبی هزینه اینترنت در ‌ماه ۲۲دلار است، این یک درصد حقوق مردم هم نیست.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
شرکت فرابورس ایران اعلام کرد؛ عرضه سهام پرسپولیس و استقلال که پیش ‌از این قرار بود در تاریخ ۱۲ دی برگزار شود، به‌دلیل واصل نشدن تقاضای خرید، به تاریخ ۲۶ دی موکول شد.