04
چهار شنبه 6 دی 1402
شماره 8983
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

راه تولید برق خورشیدی در خانه‌ها

انرژی
یکی از برنامه‌های وزارت نیرو تشویق مردم به ساخت نیروگاه‌های کوچک و حتی خانگی است.
ویژه
یک مقام مسئول در سازمان بورس برای نخستین بار پرده از تعداد شرکت‌های خصولتی در ایران برداشت وگفت:تعداد شرکت‌های خصولتی به بیش از 10هزار شرکت هم می‌رسد.
یارانه
با اجرای طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده یسنا، واریز یارانه 2ماهه مشمولان این طرح به‌حساب سرپرستان خانوار از ديروز آغاز شد و کودکان و مادرانی که ازنظر وزارت بهداشت نیازمند حمایت غذایی شناخته شده‌اند مشمول دریافت یارانه جدید شده‌اند که باید در طرح کالابرگ مصرف شود.

دلار زدایی از اقتصاد ایران عملیاتی شد

به‌دنبال ورود یوان به مبادلات تجاری ایران و برزیل، تخصیص دلار به‌عنوان ارز مسافرتی برخی مقصدها نیز متوقف شد
گزارش
به‌دنبال تسویه مبادلات ارزی ایران با برزیل با یوان چین، روز گذشته مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز از حذف دلار مسافری خبر داد و تأکید کرد: ارزکشور‌های مقصد در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

تراز تجاری مثبت ۱۵میلیارد دلاری

وزیر اقتصاد: مجموع تجارت خارجی کشور در ۹ماهه امسال عدد ۱۱۲میلیارد دلار بوده است که نسبت به ۹ماهه مشابه سال قبل بیش از 7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
انحصار ۲شرکت در واردات برنج تکذیب شد
معاون وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه امسال حداکثر یک میلیون تن برنج وارد کشور می‌شود، گفت که ادعای واردات برنج توسط 2 شرکت خصوصی در سال گذشته درست نیست.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
آمارهای رسمی از رشد 6درصدی عملکرد بنادر کشور در 9ماهه امسال حکایت دارد. با این حساب، مجموع محموله‌های تخلیه‌ و بارگیری شده در بنادر ایران به مرز ۱۷۳میلیون تن رسیده است.