04
یکشنبه 3 دی 1402
شماره 8980
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رشد 7.6 درصدی تولید فولاد در آبان

تولید
انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۳ آبان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۷.۶ درصدی به ۳میلیون‌تن رسیده است.
ویژه
آمار‌ها نشان می‌دهد طلا پربازده‌ترین دارایی در پاییز امسال بوده و بازار ارز، مسکن و خودرو شرایط باثباتی را سپری کرده‌اند.
در حالی‌که هفته قبل، معاون وزیر صمتصنعت، معدن و تجارت از حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو خبر داده بود روز گذشته سخنگوی شورای رقابت این موضوع را رد کرد و گفت: بازار خودرو انحصاری است و اگر قرار باشد در مدیریت بازار خودرو تغییری رخ دهد، شورا اطلاع‌رسانی می‌کند.

رشد اقتصادی ایران با رسم نمودار

بانک مرکزی: آمارها از تداوم رشد قابل‌قبول فعالیت‌های اقتصادی حکایت می‌کند
گزارش
بانک مرکزی می‌گوید: اندازه کیک اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال با حساب کردن ارزش‌افزوده بخش نفت 4.7درصد و بدون آن 3.6درصد بزرگ‌تر شده و رشد مثبت شاخص اقتصادی حکایت از ادامه رشد‌های قابل‌قبول فعالیت‌های اقتصادی حکایت می‌کند.

پرداخت بیش از ۱۸۳همت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در 8ماهه امسال ۱۸۳.۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.
مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در ساخت راه‌آهن رشت-آستارا
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت، از پیشرفت 75درصدی در مذاکره با روس‌ها برای احداث راه‌آهن رشت-آستارا خبر داد و گفت: در اکثر قراردادهایی که به اجرا می‌رسد، از ظرفیت پیمانکاران داخلی استفاده کرده‌ایم و در این پروژه نیز که از این قاعده مستثنا نیست، قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌طرف روس معرفی شده است.
آمارها حاکی از این است که در 8ماهه امسال، 41هزار تن محصولات غذایی و کشاورزی به ارزش 28میلیون دلار به کشورهای آفریقایی صادر شده است.