04
دو شنبه 27 آذر 1402
شماره 8974
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رشد 41درصدی تولید موتورسیکلت در ایران

آمار‌ها نشان می‌دهد تیراژ تولید موتورسیکلت در 8ماهه امسال نسبت به پارسال 41درصد رشد کرده است. تداوم رویه تولید داخل و داخلی‌سازی‌ قطعات منجر به کاهش ارز بری این محصول خواهد شد.
ویژه
این روزها انتقاد از ادامه سیاست تثبیت ارزی بانک مرکزی در حال افزایش است اما تیمور رحمانی، استاد دانشگاه تهران از ادامه این سیاست در کوتاه‌مدت دفاع می‌کند و می‌گوید: در بلندمدت به‌دلیل اینکه ممکن است ناترازی‌های اقتصادی موجب تورم داخلی شود، نرخ ارز نیز باید متناسب با آن افزایش پیدا کند و سیاست تثبیت نرخ ارز، شدنی نیست.
اشتغال
آخرین آمارهای سامانه وزارت کار از روند اشتغال خانگی حاکی از این است که در سال‌جاری، موتور اشتغال‌زایی خانگی روی دور تند بوده و اتفاقات این حوزه حتی از هدف‌گذاری‌های انجام شده نیز فراتر رفته است.

مشتری خارجی برای اسباب‌بازی ایرانی

عراق، امارات، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، روسیه و ازبکستان خریداران اصلی اسباب‌بازی ایرانی هستند
گزارش
108میلیارد دلار؛ این تازه‌ترین برآورد از گردش مالی سالانه صنعت اسباب بازی جهان است و سهم ایران از این بازار جذاب و رقابتی حداکثر 350میلیون دلار تخمین زده می‌شود و مهم‌ترین مقصد صادراتی اسباب‌بازی ساخت داخل، کشورهای عراق، امارات، ترکیه و پس از آن ارمنستان، آذربایجان، روسیه و ازبکستان است.

دخل‌وخرج آبی سدها نمی‌خواند

آمارهای وزارت نیرو از افت 7درصدی بارش‌های کشور در مقایسه با سال قبل حکایت دارد؛ این در حالی است که در سال‌های اخیر به‌واسطه وقوع خشکسالی، بارندگی‌های کشور در مقایسه با میانگین بلندمدت به‌شدت کاهش پیدا کرده و فعلا 31درصد کمتر از میانگین است.
هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل امروز افتتاح شد
هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، امروز، دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۹ صبح در نیم‌طبقه شبستان مصلای امام خمینی ره افتتاح شد.
منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور: اکنون شاهد رشد ۱۳ درصدی عرضه گوشت قرمز منجمد و گرم در آذرماه امسال نسبت به آبان‌ماه هستیم.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
همچنان چالش اول اقتصاد دنیا، نرخ تورم بالاست و حتی در کشور پیشرفته سوئد با تورم بالای 8.6درصد، بانک مرکزی این کشور درصدد است تا سیاست ضدتورمی را ادامه دهد.
به‌زعم کارشناسان سیاست‌های انقباضی برای مهار تورم منجر به رکود در بازارها ازجمله بورس شده است.