05
دو شنبه 27 آذر 1402
شماره 8974
دانستنی ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
محققان مؤسسه ملی علم و فناوری اولسان موفق به ساخت حسگری شدند که می‌تواند بدون نیاز به هیچ منبع برق خارجی و با استفاده از اثر فتوولتائیک، اقدام به شناسایی سیگنال‌های نوری کند.
با هدف حمایت از صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های دانش بنیان حوزه عمران و ساختمان، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان دوبی Big 5 Global برپا شد.
کوتاه‌تر از گزارش
بیشتر ایرانی‌ها داستان برادران رایت و تلاش مستمر آنها برای پرواز را از کتاب‌های درسی به‌خاطر دارند. حالا ناسا می‌خواهد سالگرد موفقیت آنها را که اکنون 120سال از آن سپری شده، جشن بگیرد.

آزمایشگاه مدرن با اسکنر هوشمند ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان با ساخت اسکنر هوشمند پزشکی، بستر تشخیص و تحقیق مدرن‌تر را در کشور فراهم کرده است
گزارش
یک شرکت دانش‌بنیان دستگاه اسکنری تولید کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی انواع کارهای تحقیقاتی و تشخیصی را در بالاترین سطح کیفیت انجام می‌دهد.

گسترش طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان را گسترش دهیم تا نخبگان ما و داوطلبانی که رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند، بتوانند بورسیه شوند و نگران آینده شغلی‌ خود نباشند.
افزایش 4برابری تسهیلات پژوهشی برای دانش بنیان‌ها
روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی: بودجه تحقیق و توسعه امسال در مقایسه با سال گذشته ۴برابر شده و این رقم در سال‌جاری بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان است.