04
دو شنبه 6 آذر 1402
شماره 8954
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حل ناترازی برق بدون تغییر نرخ

چهره روز
وزیر نیرو با تأکید بر اینکه با داشتن الگو و برنامه درست، می‌توان برای حل ناترازی برق اقدام کرد، گفت: تفاوت مصرف برق ایران در تابستان و زمستان بیش از ۳۲هزار مگاوات است درحالی‌که کل مصرف برق کشور مصر ۳۲هزار مگاوات است و ده‌ها کشور دیگر حتی از مصر هم کمتر مصرف می‌کنند.
ویژه
براساس آخرین داده‌های آبی کشور، موجودی مخازن سد‌ها به ۱۹.۸۷میلیارد مترمکعب رسیده که معادل ۴۰درصد پرشدگی است.
گوجه‌فرنگی همچنان در بازار کم و گران است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این محصول در بازار به قیمت ۵۰هزار تا ۷۰هزار تومان به فروش می‌رسد.
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ‌: صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات برای قراردادها به شکل رایگان است و مشاوران املاک دارای مجوز در آینده نزدیک می‌توانند از این سامانه به نشانی srem.ir برای ثبت قراردادها استفاده کنند. ‌

نان قاچاقچیان آرد، آجر شد

هوشمند‌سازی‌ یارانه آرد و نان، صرفه قاچاق را از بین برده و 27همت از بار مالی این حوزه را کاهش داده است
گزارش
اجرای طرح هوشمند‌سازی‌ یارانه آرد و نان کشور، ضمن حذف صرفه اقتصادی قاچاق، 1.5میلیون تن در مصرف آرد صرفه‌جویی شده و 27هزار میلیارد تومان از اعتباری که می‌توانست خرج هدررفت این کالای اساسی شود، در خزانه دولت باقی مانده است.

ثبات قیمت خوراکی‌ها؛ تورم درجا زد

تورم آبان: ماهانه 2/2درصد؛ نقطه به نقطه‌2/39درصد و سالانه‌ 9/44درصد
آمارها نشان می‌دهد: نرخ تورم در آبان‌ماه درجا زده است. مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه آبان امسال را 39.2درصد اعلام کرده که نسبت به مهرماه تغییری نداشته است.
وام 300میلیونی بدون کارمزد
وزیر اقتصاد و رئیس‌ کل بانک مرکزی دیروز از طرح یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه رونمایی کردند که براساس آن شهروندانی که به سپرده‌گذاری در قالب قرض‌الحسنه اقدام کنند، پس از مدتی می‌توانند تا سقف 300میلیون تومان وام بدون کارمزد بگیرند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران دستور ترخیص آمبولانس‌های وارداتی در گمرک را به مدیران‌کل استاندارد در استان‌های مرزی ابلاغ کرد.