04
شنبه 4 اردیبهشت 1400
شماره 8203
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آزادسازی واردات با رمزارزهای تولید ایران

هیأت عامل بانک مرکزی اعلام کرد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت می‌توانند از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی صرفا برای پرداخت‌های ارزی بابت واردات بهره ببرند
بانک
هیأت عامل بانک مرکزی ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی، برای واردات را تصویب و ابلاغ کرد.
ویژه
در آستانه اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه خانه‌های چندساله کلید نخورده در بازار فروش و اجاره مسکن در حال افزایش است؛ اما هنوز از املاک حقوقی که سهم عمده خانه‌های خالی متعلق به آنهاست، خبری نیست.
گرفتن مالیات از هر تراکنش بانکی همچنان گزینه روی میز است؛ از شواهد پیداست درصورت افزایش فشار کسری بودجه بر خزانه، این احتمال وجود دارد در قالب اصلاحیه قانون بودجه، در نیمه دوم سال حکم شود که باید از تراکنش‌های بانکی عوارض یا مالیات گرفته شود.
گزارش تحلیلی همشهری از مهاجرت پول‌ها در بورس طی فروردین امسال

سهام چگونه از سکه افتاد

بورس
حجم تقاضا برای خرید سهام در فروردین امسال نسبت به پارسال 41درصد افت کرد و از 85درصد کل معاملات بازار سرمایه به 28درصد رسید، اما در مقابل برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه 56درصد از کل معاملات بازار سرمایه به معاملات اوراق بدهی اختصاص یافت و ارزش کل معاملات این اوراق دست‌کم 2100 درصد  بیش از 21 برابررشد کرد. به گزارش همشهری، آمارها نشان می‌دهد حجم معاملات سهام درفروردین امسال به‌طور چشمگیری کاهش یافته و در مقابل حجم معاملات اوراق بدهی، فارغ از اینکه چه‌کسی در حال خرید آن است، به‌شدت افزایش یافته است.