04
شنبه 1 آذر 1399
شماره 8090
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قرنطینه سکه در کانال 11 میلیونی

نبض بازار
تعطیلات 15روزه بازار طلا و جواهر تهران از امروز آغاز شده اما در 2روز گذشته نیز به روال 2هفته اخیر، قیمت طلا و سکه نزولی بود و سکه امامی به‌رغم اندکی افزایش قیمت، تا بعدازظهر روز جمعه موفق نشد از کانال 11میلیونی صعود کند.
ویژه
با افتتاح آزادراه شرق اصفهان که به‌نام «سردار سپهبد شهید سلیمانی» نامگذاری شده، عملا پیوند کریدور آزادراهی کشور در مسیر شمال – جنوب و بالعکس برقرار شد و ترافیک عبوری از مبدأ و به مقصد استان‌های بوشهر، فارس و بندرعباس که تا پیش‌ازاین از شبکه بزرگراهی داخل شهر اصفهان جابه‌جا می‌شد، به این قطعه آزادراهی منتقل خواهد شد.
در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه، به‌عنوان برنامه‌ای که باید بتواند ‌پیوندی هم‌افزای رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و حفظ محیط‌زیست را تعریف و محقق کند، باید به جامعه مدنی رجوع شود؛ هم برای استفاده از تمامی خرد اجتماعی موجود در کشور و هم برای استفاده از دستاوردهای آخرین برنامه‌ریزی‌ها در دیگر کشورها.

پرواز قیمت مرغ؛ نزول نرخ گوشت

کاهش جوجه ریزی و رشد نسبی تقاضای ناشی از تعطیلی دو هفته‌ای، مرغ و تخم مرغ را گران کرد
بازار
مشکلات تامین نهاده‌ها و کاهش تولید، همزمان با رشد نسبی تقاضای ناشی از تعطیلی دو هفته‌ای، موجب افزایش قیمت خرده فروشی مرغ و تخم مرغ شد اما همزمان در سوی دیگر بازار مواد پروتئینی افت شدید تقاضا، ناشی از کاهش قدرت خرید، قیمت گوشت قرمز را تثبیت کرد.

سد تحریم‌ها در برابر رفع تنش آبی شهرها

خرداد سال94 بود که حسن روحانی، رئیس‌جم000هوری، گفت: تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید مسئله محیط‌زیست حل شود، تا اشتغال جوانان حل شود، تا صنعت جامعه حل شود، تا آب خوردن مردم حل شود، تا منابع آبی زیاد شود، تا بانک‌های ما احیا شود.
جزئیات افزایش کارمزد بانک‌ها
بانک مرکزی فرمان افزایش نرخ کارمزد خدمات حضوری و غیرحضوری بانک‌ها را صادر کرد. طبق این دستورالعمل که از امروز اجرایی می‌شود، برخلاف بخشنامه سال قبل، قرار است از برخی خدمات غیرحضوری و حتی پرداخت قبوض هم کارمزد گرفته شود.