4
شنبه 29 دی 1397
شماره 7582
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گام جدید برای پایان فساد ارزی

بانک مرکزی با سامانه رفع تعهد ارزی واردکننده‌ها در تلاش است به فساد‌های ارزی پایان دهد
ارز
فساد‌های ارزی در بخش واردات هنوز از بین نرفته است؛ برهمین اساس بانک مرکزی از طریق ایجاد سامانه رفع تعهد ارزی واردکننده‌ها در تلاش است جلوی فساد‌های ارزی را در این بخش بگیرد.
ویژه
بسته کمک معیشتی دولت، به‌حساب همه مستمری‌بگیران و بازنشستگان صندوق بیمه عشایر و روستائیان واریز شد.
چند ماهی است که کارگران خواستار جبران هزینه‌های معیشت خود شده‌اند و در این میان بازنگری در حق مسکن کارگران و افزایش آن به مبالغ دندانگیرتر نیز به‌عنوان راهکاری برای کمک به معیشت این قشر مطرح شده است.
بخش خصوصی
با بسته‌شدن پرونده ثبت‌نام از نامزدهای نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی و مشخص‌شدن چهره‌های شاخص ثبت‌نام‌کننده و انصراف داده، حالا پرسش اصلی این است که ساختار پارلمان بخش خصوصی در 4سال آینده به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد؛

رالی خودروسازان برای افزایش قیمت دوباره

دومین موج افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ تا 5درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار آغاز شد
خودرو
قیمت خودرو در حال متناسب‌سازی براساس قاعده موردعلاقه خودروسازان، یعنی 5درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار است.
مبارزه با فساد با نفی لابی‌گری در قدرت

مبارزه با فساد با نفی لابی‌گری در قدرت

شهردار تهران، انتخاب بهترین‌ها و سالم‌ترین‌ها برای مسئولیت‌های مهم را گام مؤثری در مبارزه با فساد اعلام و تأکید کرد: باید فضایی در کشور فراهم شود که بدون لابی‌های پشت پرده کار‌ها انجام و پست‌ها تقسیم شود.
معمای نفت و بودجه‌98
معمای نفت و بودجه‌98
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: در حوزه صادرات نفتی به‌شدت دچار مشکل هستیم به‌گونه‌ای که از ۲میلیون و ۴۱۰هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال۱۳۹۷ که ۴۷میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال‌جاری پیش‌بینی شده بود؛ درحال حاضر به‌شدت فاصله گرفته‌ایم.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با بیان اینکه پروژه‌های کلنگ خورده در مناطق آزاد فعال هستند و هیچ‌یک از دستور کار خارج نشده‌اند، درباره ساخت قطب سوم خودروسازی در چابهار گفته است: راه‌اندازی مجموعه خودروسازی جزو پروژه‌های ما نبوده است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق تهران گفت: پیاده‌سازی معاملات تهاتری، معاملات حق امتیاز، اوراق خرید دین و توسعه معامله اوراق بهادار مبتنی بر کالا، در دستور کار بورس کالای ایران قرار دارد.