4
یکشنبه 11 آذر 1397
شماره 7541
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرصت یا تهدید

چهره روز
ابوالحسن فیروزآبادی، ‌زاده۱۳۴۰ در شهر نجف‌آباد با سوابقی چون روزنامه‌نگاری، عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفتکش، قائم‌مقام وزیر کار، رئیس هیأت مدیره شستا و اکنون در مقام دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و منتقد جدی فعالیت شبکه‌های اجتماعی و مدافع توسعه شبکه‌های اجتماعی داخلی و البته به‌نظر مدافع فیلترینگ هوشمند در تازه‌ترین اظهارنظر خود با بیان اینکه اقتصاد پلتفرمی باید جدی گرفته شود، گفته اگر پول مجازی بیاید پول ملی از بین می‌رود یا تضعیف خواهد شد.
ویژه
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره‌جنوبی از تعریف‌شدن سازوکاری برای بازگرداندن پول نفت صادراتی از کره‌جنوبی خبر داده که بر مبنای آن، مطالبات نفتی ایران با واردات کالا تهاتر می‌شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی‌ گفت: پارسال ۸۰درصد محصول زعفرانی را که دولت خریده بود، یعنی حدود ۷۰تن محصول در بورس کالا عرضه شد.
بودجه
جزئیات سند دخل‌وخرج دولت در سال‌98 امشب به تصویب نهایی دولت می‌رسد و نخستین لایحه بودجه با چاشنی ملاحظات تحریمی آماده تقدیم به صحن علنی مجلس می‌شود؛ سندی که با درنظر گرفتن وضعیت فعلی اقتصاد و تحریم‌ها تدوین شده و به‌نوعی می‌تواند در همین ابتدا دورنمای اقتصاد ایران در سال آینده را ترسیم کند.
در حالی دولت با افزایش قیمت نان مخالف است که نانوایان این روزها مشکلاتی دارند و خواستار حل مشکل‌شان از سوی دولت هستند.
مرغ و لاستیک آخرین کالاهایی هستند که برای اطمینان از تامین نیاز بازار داخلی با ممنوعیت صادرات مواجه می‌شوند.

نبض تورم در استان‌های محروم تند می‌زند

شاخص احساس تورم در 6 استان سیستان‌و‌بلوچستان، کردستان، ایلام، لرستان، چهار‌محال و بختیاری و خراسان شمالی از مرز 40درصد گذشت
گزارش
نبض تورم در استان‌های محروم ایران تندتر از استان‌های مرکزی می‌زند؛
کاهش قیمت‌ها با توزیع برنج تایلندی

کاهش قیمت‌ها با توزیع برنج تایلندی

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توزیع برنج تایلندی کیفی از 15آبان ماه، قیمت این محصول اعم از وارداتی و داخلی روند کاهشی به‌خود گرفته است.
واگذاری استقلال و پرسپولیس به‌صورت سهامی عام
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با تأکید بر اینکه استقلال و پرسپولیس باید به‌صورت سهامی عام واگذار شوند، بهترین محل عرضه سهام 2باشگاه را بورس دانست.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ از واریز سود سهام‌عدالت 5میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد مشمول تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کشور خبر داد و گفت: برای دومین سال متوالی سود سهام‌عدالت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و به مشمولان پرداخت می‌شود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
نایب‌رئیس مجلس از تهیه پیش‌نویسی برای ساختار مؤسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: در نشست دیروز نمایندگان سران سه‌قوه آخرین وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی ولیعصر رباط‌کریم و ارزیابی مجدد اموال مؤسسه مالی کاسپین بررسی شد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اعلام جایگزینی اعتبار‌سنجی با وثیقه بانکی، گفت: در اعتبارسنجی، اعتبارمشتری ملاک پرداخت تسهیلات شده و از مشکلات وثیقه‌های بانکی کاسته خواهد شد.