۴
چهار شنبه 4 بهمن 1396
شماره 7305
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دولت، غیرمجازها و پول مردم

یادداشت
یکی از نکاتی که در آخرین مصاحبه رئیس‌جمهور مطرح شد، مشارکت آحاد مردم در هزینه‌های دولت بود. دولت هزینه‌های خود را از محل درآمدهای مالیاتی و درآمدهای حاصل از فروش نفت تأمین می‌کند.
ویژه
معاون نظارتی بانک مرکزی از تعیین تکلیف تمامی پرونده سپرده‌گذاران مؤسسات غیرمجاز تا پایان بهمن خبر داد و گفت: تا پایان این هفته اطلاعیه بانک مرکزی درخصوص مؤسسات مالی غیرمجاز صادر می‌شود.
بودجه
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97مجلس با اشاره به آخرین مصوبه این کمیسیون اعلام کرد: بالغ بر 4میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای برخی طرح‌های مهم با اجازه مقام معظم رهبری برداشت خواهد شد.

واکنش بازار ارز و طلا به پیام روحانی

یورو 106 تومان ارزان شد اما دلار آمریکا تنها 2 تومان رشد کرد؛ قیمت انواع سکه طلا هم کاهش یافت
ارز
«به صراحت می‌گویم دولت به‌دنبال افزایش نرخ ارز نیست، خیال مردم بابت دلار راحت باشد.» این پیام صریح رئیس‌جمهور به مردم و البته واکنش او به نوسان روزهای اخیر نرخ ارز در بازار آزاد بود که دوشنبه‌شب در یک برنامه تلویزیونی اعلام شد؛
اخذ «هزینه خدمات مستمر» مشترکین گاز ابطال شد

اخذ «هزینه خدمات مستمر» مشترکین گاز ابطال شد

در پی ابطال مصوبه مربوط به دریافت آبونمان از مشترکین گاز در مرداد‌ماه امسال و تغییر عنوان آن به «هزینه خدمات مستمر» از سوی شورای اقتصاد، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبه را نیز ابطال کرد.
قیمت برق افزایش نمی‌یابد
قیمت برق افزایش نمی‌یابد
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تاکنون صحبتی برای افزایش قیمت برق انجام نشده و هیچ تصمیمی در این رابطه به ما ابلاغ نشده است؛
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران می‌گوید: بخش بزرگی از مطالبات بخش خصوصی از وزارت بهداشت از طریق اسناد خزانه و اوراق مشارکت پرداخت شده، اما دولت باید حداقل معادل نرخ سود بانکی را برای جبران قدرت خرید این اوراق در پرداخت مطالبات لحاظ می‌کرد.