۴
چهار شنبه 29 آذر 1396
شماره 7275
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بالانشینی قیمت‌ها در شب یلدا

شب یلدا
امسال هم در چله زمستان قیمت برخی اقلام پرمصرف شب یلدا هوایی شدند.
وضعیت منابع خاک؛ بحرانی‌تر از آب

وضعیت منابع خاک؛ بحرانی‌تر از آب

گفت‌وگوی همشهری با معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی
استفاده از کودهای شیمیایی، سموم، پساب‌ها، شوری خاک، استفاده از آب‌های شور و نامتعارف دارای املاح بالا، فرسایش 2.5برابر استاندارد جهانی خاک در ایران، از بین رفتن پوشش گیاهی و... موجب به صدا درآمدن هشدار نابودی منابع تجدید‌ناپذیر خاک و پیشی گرفتن آن از بحران منابع آب در کشورمان شده است.
هر لیتر بنزین 1500تومان و هر لیتر گازوئیل 400تومان؛ این پیشنهاد دولت به مجلس در قالب لایحه بودجه سال آینده است. دولت می‌گوید اگر مجلس به این پیشنهاد رأی دهد از محل افزایش 500تومانی هر لیتر بنزین و 100تومانی هر لیتر گازوئیل می‌توان 17هزار و 400هزار میلیارد تومان پول به‌دست آورد و از آن برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

تأیید تلویحی حذف ۳۴ میلیون یارانه‌بگیر

یارانه
حذف دسته‌جمعی یارانه‌بگیران در لایحه بودجه سال آینده

گوشت ماساژ دیده کیلویی چند؟

گوشت ویل
اگر متقاضی خرید گوشت ویل یا همان گوشت گوساله ماساژدیده هستید، بدانید که باید هزینه‌های مربوط به ماساژ و موسیقی این گوساله‌ها را نیز پرداخت کنید.

می‌توان با مصرف آب کمتر اقتصاد بزرگ‌تری داشت؟

یادداشت
توسعه‌یافتگی و پیشرفت را شاید بتوان کلیدواژه‌هایی دانست که آرمان هر کشور و مردمی به‌شمار می‌آید؛ آرمانی که برای رسیدن به آن، فعالیت‌های دیگرشان، از سیاسی و اقتصادی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی، رنگ و معنا می‌گیرد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
فاز یک کهن‌پروژه عمرانی کشور؛ آزادراه تاریخی تهران- شمال راه زیادی تا افتتاح ندارد. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور می‌گوید: پیشرفت فیزیکی این پروژه به 88درصد رسیده و با توجه به اینکه 12درصد باقیمانده از این طرح مخل تردد نیست، می‌توان در وضعیت فعلی از آن بهره‌برداری کرد.