23
شنبه 9 تیر 1397
شماره 7418
جهان
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان گفته است این کشور به‌زودی با موج جدیدی از بحران‌های اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.
پیشروی‌های ارتش سوریه به همراه متحدان آن و همچنین پوشش هوایی روسیه در عملیات آزادسازی استان درعا ادامه دارد.
جهان نما
در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا برای شرکت در نشست ناتو و ملاقات تاریخی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، حملات او به اتحادیه اروپا و دیگر ستون‌های مفهوم غرب در جهان، تلاش‌های دولت خودش را برای عادی نشان دادن روابط در دو سوی اقیانوس اطلس ناکام می‌گذارد.

آمریکا محافظه‌کارتر می‌شود

در صورت ورود گزینه مورد نظر ترامپ به دیوان عالی آمریکا، سیاست در این کشور بیش از پیش به سمت راست محافظه‌کار چرخش خواهد کرد
گزارش
موضوع جایگزینی یکی از قضات دیوان عالی آمریکا به انتخاب دونالد ترامپ، فضای سیاسی این کشور را بار دیگر ملتهب کرده است؛ انتخابی که با توجه به تسلط جمهوریخواهان بر هر دو مجلس نمایندگان و سنا، می‌تواند سیاست و حکومت در آمریکا را بیش از پیش به سمت ایدئولوژی راست محافظه‌کار سوق دهد.

ارتباط ملاقات نتانیاهو و بن‌سلمان با ناآرامی‌های اردن

شبکه المیادین به نقل از یک مقام عالی‌رتبه در یکی از کشورهای عربی خلیج‌فارس مدعی شد بنیامین نتانیاهو و محمد بن‌سلمان اخیرا در اردن با یکدیگر دیدار داشته‌اند.
خروج مالزی از ائتلاف عربستان در جنگ یمن
شبکه الجزیره به نقل از یک مقام دولتی در کوالالامپور مدعی شد مالزی نهایتا تا 2‌ماه آینده به مشارکت نظامی خود در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و امارات برای همیشه پایان خواهد داد.
PDF جهان
کوتاه جهان
صفحه یک روزنامه های جهان