06
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
شماره 8211
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عبور 15 استان از قله پیک چهارم

گزارش‌های رسیده از استان‌های مختلف این امیدواری را ایجاد کرده که با کاهش نسبی موارد ابتلا، بستری و فوت در حال خروج آرام از پیک چهارم هستیم
گزارش
‌علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در روزهای گذشته از روند نزولی ابتلا در ۱۵استان و اوج بیماری در ۱۰استان خبر داده و گفته بود که 6استان هم باید مراقب باشند، زیرا هنوز به اوج بیماری نرسیده‌اند و احتمالا روزهای سختی در پیش دارند.
سیلاب بهاره در 4 استان

سیلاب بهاره در 4 استان

بارش شدید باران و جاری‌شدن سیلاب در آذربایجان‌غربی هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان و کرمان خسارت‌‌هایی به بار آورد
‌بارش‎های فصلی هر سال موجب خوشحالی مردم می‌شود، اما گاهی بر اثر شدت بارش در ‌زمانی کوتاه، گاه به‌دلیل لایروبی‌نشدن رودخانه‌ها و بعضی اوقات هم به‌دلیل ساختن منازل و باغ‌ در مسیر آب‌های جاری، سیلاب جاری می‌شود و خسارت به بار می‌آورد؛ اتفاقی که در 2روز گذشته مردم 4استان آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان و کرمان را به دردسر انداخت. خوشبختانه این سیلاب‌ها خطر جانی به همراه نداشت، اما باعث از بین رفتن زیرساخت‌ها و تلف‌شدن دام‌ها شد.
خاموشی در «کلسکان»
خاموشی در «کلسکان»
روستای «کلسکان» یکی از روستاهای بخش مرکزی چابهار است که با جمعیتی بیش از 200خانوار با 2مشکل در زمینه آب و برق دست و پنجه نرم‌ می‌کند. / بیش از 20سال از برق‌رسانی به این روستای محروم می‌گذرد، اما از آن زمان تاکنون و در شرایطی که جمعیت کلسکان دوبرابر شده شبکه برق روستا تقویت نشده است.
عضو شورای اسلامی روستای کلسکان به همشهری می‌گوید: «با توجه به گذشت 20سال از زمان برق‌رسانی به روستا و با وجود افزایش جمعیت متأسفانه هیچ توسعه شبکه‌ای و افزایش ترانس نداشته‌ایم و روستا فقط 2ترانس دارد. به همین دلیل در زمان افت ولتاژ یا نوسان شدید برخی از اهالی با خاموشی مطلق مواجه می‌شوند.»
عکس خبر
طبق آمار جهادکشاورزی مازندران در سال‌جاری ۷۱۰هکتار زمین زیرکشت گل‌گاوزبان قرار دارد.