18
شنبه 24 آذر 1397
شماره 7552
ایرانشهر
23023442
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

غار سهولان

آذربایجان غربی
‌غار سهولان دومین غار بزرگ آبی ایران است و درحدود ۴۳ کیلومتری شمال شرقی مهاباد در محور مهاباد- بوکان در آذربایجان غربی قرار دارد.
ویژه
گذرهای فرهنگ و هنر کاشان و نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان پایتخت کتاب ایران با هدف تقویت ظرفیت‌های مردمی و با مشارکت نهادهای مردمی، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کردند.
آثار و صنایع ‌دستی متنوع و متعدد در بوشهر که حاصل ذوق و ظرافت دست مردمان دریادل و صبور این سامان است یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری است.
سیستان و بلوچستان
بر اساس آمار وزارت راه، سیستان و بلوچستان با وجود این‌که 11 درصد از مساحت ایران را دارد و پهناورترین استان ایران محسوب می‌شود، کمترین میزان بزرگراه و راه‌ اصلی را دارد.
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از پایان عملیات ساخت 20 هزار و 500 واحد مسکونی تخریب‌شده ناشی از زلزله 21 آبان 96 در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد.
معاون امور برنامه‌ریزی و نظارت آمایش سرزمین سازمان برنامه‌و‌بودجه از تدوین سند آمایش سرزمین 26 استان کشور خبر داد و گفت: سند 5 استان دیگر تا پایان دی امسال تکمیل می‌شود.
حسن اسدی، معلول نیشابوری با کشف توانایی‌هایی خود امروز در نقش یک فعال اجتماعی روزهای روشنی را در انتظار معلولان یا به قول او نعمت‌های زندگی می‌بیند

نعمت نیشابور

خراسان ‌رضوی
​​​​​​​«حسن نیشابوری آمد. حسن نیشابوری آمد.» صدای رضاست که این جمله را می‌گوید. این‌ها را می‌گوید و با سرعت اما خیلی سخت از پله‌های آسایشگاه امید پایین می‌آید. دست و پاهایش تعادل ندارد. آب دهانش همین‌طور که حسن را صدا می‌زند، می‌ریزد. به قول اهالی آسایشگاه «ذهنی» است؛ معلول ذهنی. صدای حسن اما در گوشم می‌پیچد که نگویید «معلول». بگویید: «نعمت».
نمایشگاه گردشگری در شیراز

نمایشگاه گردشگری در شیراز

دهمین نمایشگاه گردشگری پارس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز آغاز به کار کرد.
قدیمی‌ترین سد قوسی جهان
قدیمی‌ترین سد قوسی جهان
سد کبار قدیمی‌ترین سد قوسی جهان روی رودخانه کبار درجاده قدیم قم-کاشان ساخته شده است.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
مدت‌هاست اهالی منطقه «کوجوار» در حاشیه‌ کلانشهر تبریز که مدتی پیش به تبریز پیوست، با پدیده‌ای به نام آلودگی محیطی ناشی از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
پیام‌های خود را با این شماره در میان بگذارید.