13
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
شماره 7376
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
پس از این‌که حوادث کولبری در نقاط کردنشین مرز ایران تیتر یک رسانه‌ها شد‌، نوبت به محدودیت در مرزهای رسمی و بسته شدن مرزهایی رسید که تجارت یا به عبارتی صحیح‌تر کولبری در آن‌ها رونق داشت. این اتفاق موجب اعتراض ساکنان این مناطق شد.
نسرین صفربیرانوند-خرم‌آباد: در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر کشتار جوجه‌تیغی و زنده‌گیری سنجاب‌های دامنه سفیدکوه موجی از نگرانی را میان فعالان محیط‌ زیست و علاقه‌مندان به حیات ‌وحش ایجاد کرده است.
اگرچه مترو در اصل یک وسیله رفت‌وآمد شهری‌است اما بد نیست بدانید که در بیشتر کلانشهرهای دنیا نماد پیشرفت و فناوری هم محسوب می‌شود. طی 2دهه اخیر متروی تهران نیز توانسته در برخی زمینه‌ها برای خود نام و جایگاهی به‌دست آورد

خانه نیما را هم به میراث تهران اضافه کنیم

گفت و گو با محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی‌- اجتماعی شورای شهر تهران درباره تغییرات فرهنگی در خیابان‌های تهران
67 سال بعد از آنکه جلال آل‌احمد 0 نویسنده 0 خانه محله شمیران را ساخت، این خانه به موزه «جلال و سیمین» تبدیل شد. این اتفاق بعد از پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای شهر تهران و شهرداری به مرحله اجرا رسید
راسته گردشگری و فرهنگی در شمیران

راسته گردشگری و فرهنگی در شمیران

ما در کمیسیون فرهنگی‌-اجتماعی شورای شهر تهران چند کمیته داریم؛ مثلا کمیته میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته‌ اجتماعی، کمیته نامگذاری، دینی، ورزشی، امور سالمندان و معلولان؛ همچنین ستادهایی مانند ستاد شورایاری که همه اینها زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی-اجتماعی محسوب می‌شوند.
اولین جاده شارژکننده کامیون‌های برقی در استکهلم
اولین جاده شارژکننده کامیون‌های برقی در استکهلم
سوئد توانست نخستین جاده برقی جهان را در استکهلم افتتاح کند. ساخت این جاده برقی می‌تواند آغاز دوره‌ای جدید در صنعت حمل‌ونقل باشد. ساختار این جاده برقی به گونه‌ای‌‌است که کامیون‌ها هنگام عبور از آن، به طور خودکار شارژ می‌شوند.
ممکن است به گوشتان خورده باشد که اغلب کارگردان‌ها می‌گویند هر فیلم در واقع 3فیلم است: یکی روی کاغذ، یکی که مقابل دوربین می‌برید و یکی که از اتاق تدوین بیرون می‌آید و به‌اصطلاح به آن می‌گویند: «فاینال‌کات».