05
سه شنبه 1 آذر 1401
شماره 8645
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اصلاح حقوق ایثارگران در قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان 2

ایثارگران بخوانند
پس از شرح این قانون در بخش اول به اقداماتی که درخصوص تطبیق حقوق ایثارگران شاغل بازنشسته و تحت پوشش قانون حالت اشتغال حقوق خود را از نیروهای مسلح و بنیاد دریافت می‌کنند، اشاره می‌کنیم.
ویژه
تعداد خودروهای امدادی کشور، پایین‌تر از استانداردهای موردنیاز است. طبق استانداردها باید ۱۱هزار و۵۵۵ خودروی امدادی برای ارائه خدمات امداد و نجات در اختیار این سازمان باشد، اما بیش از ۹هزار دستگاه خودروی امدادی در کشور کمبود داریم.
2 هزار تولیدکننده، 2هزار شرکت وارد‌کننده و تامین‌کننده و 2هزار و 500توزیع‌کننده فعال تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور فعالیت دارند.
آموزش
۱۱۱عنوان کتاب درسی نابینایان و کم‌بینایان به شکل بریل و ۳۲عنوان کتاب به شکل گویا تبدیل شد.

استرداد جنین ممنوع

مخالفان و موافقان چه نظری درباره لایحه اهدای جنین دارند؟
گزارش
اداره حقوقی معاونت ریاست ‌جمهوری در امور زنان و خانواده، سرانجام تدوین لایحه اهدای جنین در مراکز ناباروری را به اتمام رساند تا این لایحه پایانی باشد برای حرف و حدیث‌های موجود درباره خلأهای قانونی نحوه اهدای جنین به زوجین نابارور، آن هم بعد از گذشت 2دهه.

تغییر روش‌ استخدام معلمان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر روش استخدام معلمان و اینکه بعید است استخدام آنها از طریق ماده۲۸ انجام شود، درباره رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق خدمتگزاران مدارس، توضیحاتی ارائه کرد.
کرونا هنوز تمام نشده است
«کرونا هنوز تمام نشده و واریانت‌های جدید این بیماری در حال چرخش است، به همین دلیل کماکان باید آمادگی مقابله با کرونا، آنفلوآنزا و سایر ویروس‌های تنفسی را داشته باشیم.»