05
دو شنبه 9 آبان 1401
شماره 8626
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ورود اورژانس اجتماعی در بحران‌های اجتماعی، ضروری است و باید نسبت به تاسیس مجموعه پردیس مددکاری و توانمندسازی اجتماعی در ایران اقدام کنیم.
صفر فوتی ناشی از ابتلا به کرونا آمار جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است.
جامعه
یک جمعیت‌شناس با اشاره به آمار ۱۰.۵ میلیونی نوجوانان کشور، نسبت به ضرورت پوشش تحصیلی همگانی و اجباری ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها تا آخر مقطع دبیرستان تأکید کرد و گفت: ۷۰ درصد نوجوانان دختر و ۷۰ درصد نوجوانان پسر ۱۵ تا ۱۸ ساله محصل‌اند و ۳۰ درصد این جمعیت «رها» هستند.

کنکور زمستان برای تابستان

ثبت‌نام کنکور سراسری 2مرحله‌ای 1402 برای یک پذیرش، از دیروز آغاز شد، مرحله اول آن دی و مرحله دوم هم تیر سال آینده برگزار می‌شود
ثبت‌نام نوبت اول کنکور سراسری 1402 از عصر دیروز آغاز شد و تا 14آبان ادامه دارد؛ کنکوری که امسال و سال آینده با 4تغییر جدی برگزار می‌شود و براساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر برگزاری 2مرحله‌ای، حذف دروس عمومی، تأثیر قطعی سوابق تحصیلی و حذف زیر گروه‌ها هم در آن رخ داده است.

بازگشت نخبگان ایرانی برای گذراندن دوره‌های پسا دکتری

معاون پژوهشی وزیر علوم از حضور نمایندگان انجمن‌های علمی در کمیته‌ برنامه‌ریزی آموزش وزارت علوم برای تحولات محتوای درسی و تشکیل دبیرخانه‌های استانی برای تحقق ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها خبر داد.
آخرین وضعیت ترمیم «حقوق» بازنشستگان کشوری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارائه لایحه ترمیم حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس گفت: امیدوارم مجلس این لایحه را با اصلاحاتی که اگر احتمالا ضرورت داشته باشد، به تصویب نهایی برساند.