22
پنج شنبه 28 بهمن 1400
شماره 8441
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

داغ بوسه آخر بر دل مادر ماند

یاد
«خداوند آن بندگانش را که دوست دارد ابتدا در دنیا مظلوم می‌کند، سپس گمنام می‌شوند و بعد شهادت را قسمت‌شان می‌کند»؛ اینها به یادماندنی‎ترین جملات شهیدمحمدعلی‌الله‌دادی است؛ درست 3‌ماه پیش از شهادتش.
ویژه
20 هکتار زمین برای احداث اردوگاه کشوری دانش‌آموزی شهید حاج‌قاسم سلیمانی در محل هنرستان کشاورزی رضوان کرمان اختصاص داده شد.
گپ
سرآغاز وصلت‌شان یک کتاب یا بهتر بگوییم یک شهید می‌شود؛ شهید «سیدمجتبی علمدار». «مرضیه بدیهی»، همسر شهید مدافع حرم «عبدالمهدی کاظمی»، دبیرستانی بوده که با کتاب شهید علمدار آشنا و به این شهید و زندگی‌اش علاقه‌مند می‌شود؛ آن‌قدر که حتی از خداوند، تقاضای همسری می‌کند که در تقوا و انقلابی‌گری همچون او باشد.
یک روحانی خوش‌ذوق، طرح خیرات کتاب را در مساجد اجرا می‌کند

اهدای کتاب به‌جای تاج‌گل، شیرینی و میوه

گزارش
ایده‌های نابی در سر می‌پروراند این روحانی؛ طرح‌هایی که اجرایی شدن‌شان تحولی را در فرهنگ جامعه ایجاد می‌کند. امام جماعت هر مسجدی که برعهده می‌گیرد، اول از همه طرح «خیرات کتاب» را اجرا می‌کند؛ یعنی اهدای کتاب برای اموات به‌جای خیرات میوه و شیرینی. معتقد است با این کار به درگذشتگان هدیه‌‌ای جاودانه اهدا می‌شود. حجت‌الاسلام مختار نوبختی، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضلع خیابان ستارخان، دلخور از کم‌رغبتی مردم به مطالعه، این مهم را آفتی برای فرهنگ ملی و اصیل ایرانی می‌داند و معتقد است کاهش سرانه مطالعه در کشور به بازی‌های رایانه‌‌ای و گشت‌زنی در فضای مجازی برمی‌گردد.

از چیزی نمی‌ترسیدم

«از چیزی نمی‌ترسیدم» عنوان کتابی است درباره زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که برگرفته از خاطرات و دست‌نوشته‌های سردار دل‌هاست. کتاب مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب شده و نخستین اثر چاپ شده توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» محسوب می‌شود.
نقل‌قول‌خبر/ سرلشکر محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
وقتی که ابعاد گوناگون حادثه بزرگ دفاع‌مقدس را مطالعه می‌کنیم، همچنان زوایای پنهانی از آن آشکار می‌شود که شاید برای بسیاری از افرادی که در آن دوران حضور داشته‌اند نیز ابعاد آن روشن نبوده و البته زوایای این جریان تاریخی همچنان ادامه دارد و روزبه‌روز ابعاد جدیدی از آن آشکار می‌شود.