22
یکشنبه 24 بهمن 1400
شماره 8438
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۶۰عملیاتی تحت عنوان «حمله به اچ۳» توسط رزمندگان غیور اسلام به خاک عراق صورت گرفت که طی آن پایگاه هوایی الولید در غربی‌ترین نقطه عراق بمباران شد.
کتاب «فرمانده من» شامل روایاتی از فرماندهان و رزمندگان دفاع‌مقدس است. این کتاب جذاب و خواندنی شامل ۷داستان کوتاه با حال و هوای دفاع‌مقدس است که گیرایی زیادی برای خوانندگان خود دارد.
شخصیت اصلی این مستند، «جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم» مشهور به «ابومهدی المهندس» است که در سال۱۳۳۳ در شهرستان القرنه شهر بصره عراق از پدری عراقی و مادری ایرانی متولد شد.
گزارش
«رفتم بنیاد شهید تا ببینم از آن دوره فیلم یا عکسی دارند؛ از اوایل جنگ و جبهه آبادان که شهید ما هم در فیلم باشد.
به یاد حلیمه سعیدی، مادر شهید و بازیگری که با یک دنیا خاطره‌های خوب و شیرین از میان ما پرکشید

برای شهادت همه گریه می‌کرد غیر از پسرش!

گزارش
سن و سالش را که کنار می‌گذاشتی، فکر می‌کردی با یک جوان پرانرژی صحبت می‌کنی. گرچه چین و چروک، چهره‌اش را شکسته‌تر از قاب تلویزیون نشان می‌داد اما معصومیت و مهربانی خاصی در نگاهش موج می‌زد.

عدد خبر/ ۱۸ هزار

پرونده فرهنگی ایثار در کرمانشاه تشکیل شده است. حجت‌الاسلام هادی عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: طی ۶‌ماه گذشته ثبت تعداد ۶۵مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان گرانقدر ۷۰ درصد، تهیه ۶۴ مورد ویژه‌نامه فرهنگی، اسکن ۲۸۵ مورد پرونده فرهنگی و نیز تهیه ۸۰ مورد مصاحبه ازجمله اقدامات خادمان شهدا در بنیاد کرمانشاه بوده است.
همسران زمینی سرداران آسمانی
همسران زمینی سرداران آسمانی
ستاره سبک زندگی شهدا همچنان در آسمان زندگی خیلی‌ها روشن است و با همین ستاره‌ها راه رسیدن به آرامش را پیدا می‌کنند. لحظات کوتاه اما باکیفیت حضور شهدا در خانواده، بهترین مدل‌های رفتاری را به جامعه امروز معرفی می‌کند.
باید از ظرفیت فضای مجازی الهام بگیریم و در این راستا بهره‌مندی از فناوری «واقعیت مجازی» یک ابزار است. همچنین بارگذاری داده‌های مرتبط با جنگ تحمیلی در فضای مجازی مهم است.