12
چهار شنبه 20 بهمن 1400
شماره 8435
شهر-۲
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جریمه موثر با نظارت واقعی

نگاه
اگر شهرداری جلوی تخلفات ساختمانی را حین احداث بگیرد، بازهم ساخت و ساز سودده خواهد بود. اینکه کسی خلاف کند و جریمه آن را در کمیسیون ماده100 بپردازد، عادی است؛ زیرا تخلف به‌صرفه است و زمانی که می‌سازد، می‌گوید هرچه از من بگیرند باز هم به‌صرفه است اما این دلیل نمی‌شود که خلاف‌کردن را توجیه کنیم.
ویژه
سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، از شناسایی و ایمن‌سازی‌ 100نقطه ناایمن و حادثه‌خیز در معابر شهر تهران خبر می‌دهد.
طرح «ورزش کن؛ بلیت رایگان بگیر» تا 22بهمن در 2ایستگاه تئاترشهر و امام‌خمینیره اجرا می‌شود که مسافران با انجام حرکات ورزشی مانند اسکات می‌توانند یک بلیت تک‌سفره رایگان به‌عنوان جایزه دریافت کنند.

رونق ساخت،‌ قفل بر تخلفات

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده شهر تهران به 450میلیون تومان افزایش یافت
گزارش
تبدیل پارکینگ به واحد مسکونی، ساخت آپارتمان روی طبقه آخر، اضافه بنا روی کنسول و... تخلفات گوناگونی هستند که ‌هنگام ساخت‌و‌ساز رخ می‌دهند و برای همه آنها جریمه تعیین شده است. برخی می‌گویند سود آپارتمان‌سازی در همین تخلفات کوچک است، زیرا میزان جریمه از قیمت نهایی آپارتمان بسیار کمتر می‌شود.
PDF شهر-۲
کوتاه شهر-۲
کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی با هوشمندسازی هم رونقی به بازار ساخت می‌دهد و هم تا حدی می‌تواند جلوی انگیزه تخلف در احداث بنا را بگیرد.