12
سه شنبه 30 شهریور 1400
شماره 8320
کووید-19
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
کاهش حداقل سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در بیشتر استان‌ها در سامانه نوبت‌دهی alamat.gov.ir اعلام شد. براساس اعلام وزارت بهداشت، هم‌اکنون افراد بیشتری طبق گروه‌های سنی می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند؛ به‌طوری‌که امکان ثبت‌نام برای متولدان 1383و قبل از آن در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، همدان و یزد فراهم شده است.
گزارش همشهری از افرادی که به دلایل مختلف به دنبال تزریق واکسن غیرچینی هستند

دلالی کارت واکسن؛ همه آسترازنیکا می‌خواهند

برخی سودجویان با سوءاستفاده از نبود واکسن آسترازنیکا، با دریافت 2تا 5میلیون تومان، کارت واکسن آسترازنیکا صادر می‌کنند. مسئولان وزارت بهداشت می‌گویند دستکاری در اطلاعات واکسن تخلف و جرم است
متقاضیان واکسن آسترازنیکا، از مرکزی به مرکز دیگر می‌روند و در نهایت دست خالی بر می‌گردند. آنها که دوز اول‌شان را تزریق کرده‌اند، در نهایت با تأخیر، دوز دوم را دریافت می‌کنند، اما دوز اولی‌ها، شانس کمتری برای ایمن شدن با این واکسن سوئدی- بریتانیایی دارند.