20
سه شنبه 4 دی 1397
شماره 7561
دانش‌وفناوری
23023644
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
برخی کاربران سیستم‌ عامل IOS گزارش کرده‌اند، بعد از نصب به‌روزرسانی جدید سیستم عامل‌شان در متصل شدن به اینترنت همراه دچار مشکل شده‌اند.
ناسا اعلام کرده، گروهی از فضانوردانش را در یک آزمایش چهارماهه در یک شبیه‌ساز پرواز حبس می‌کند. این فضانوردان برای مسافرت آینده بشر به‌ ماه آماده خواهند شد.
دانشمندان احتمال می‌دهند نسل‌های آینده زمین احتمالا شانس دیدن زحل زیبا و حلقه‌هایش را از دست خواهند داد؛‌ همانطور که ما نیز شانس تماشای بسیاری از سیاره‌های منظومه شمسی، آنطور که واقعا باید به‌نظر برسند را از دست داده‌ایم.
سنسور
جدیدترین ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار این عکس در حساب توییتری‌اش، از دلتنگی برای کره زمین در هنگام تعطیلات سال نوی میلادی نوشته است

دانش‌بنیان‌ها؛‌ نسخه علمی برای عبور از تحریم

روز گذشته گروهی از مسئولان ارشد کشور از نمایشگاه‌های محصولات دانش‌بنیان بازدید و تأکید کردند که دولت توجه ویژه‌ای به اقتصاد استارتاپی و دانش‌بنیان در بودجه 98دارد
استارتاپ
گروهی از مسئولان ارشد کشور روز گذشته از 2 نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و پارک علم و فناوری پردیس بازدید کردند.
رکوردشکنی با سفر به عمق ۸کیلومتری اقیانوس

رکوردشکنی با سفر به عمق ۸کیلومتری اقیانوس

یک ماجراجوی آمریکایی با زیردریایی ویژه‌ای توانست خود را به نقطه‌ای که تاکنون پای هیچ انسانی به آن نرسیده، برساند
زیردریایی 48میلیون دلاری «Triton 36000» توانسته رکورد سفر به عمق اقیانوس‌ها را بشکند.
پرتاب ماهواره نسل جدید جی‌پی‌اس
پرتاب ماهواره نسل جدید جی‌پی‌اس
اسپیس ایکس در آخرین پرتاب سال ۲۰۱۸ خود یک محموله نظامی و امنیتی را به فضا برد
سال ۲۰۱۸ برای شرکت فضایی اسپیس‌ایکس سالی مهم بود اما این شرکت آخرین پرتاب موشک‌های فالکون ۹ خود را در این سال به یک محموله نظامی اختصاص داد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
یک باشگاه آلمانی اعتراف کرده، برای پیروز شدن بر رقبایش و پی بردن به شیوه عملکرد آنها در زمین، با استفاده از پهپاد از آنها جاسوسی می‌کرده است.