22
سه شنبه 23 دی 1399
شماره 8135
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نویسنده و منتقد؛ عین صاد

علی صفایی حائری، یک روحانی متفاوت در بطن حوزه محسوب می‎‌‎شود
چهره اول
شیخ علی صفایی حائری، معروف به «عین صاد» در ذیل هیچ گروه، فرقه و یا جریانی تعریف نمی‎‌‎شد.
ویژه
سال1380 درحالی آغاز شد که دولت هفتم آخرین ماه‎‌‎های فعالیت خود را پشت‎‌‎سر می‎‌‎گذاشت و فضای انتخاباتی، افکارعمومی را تحت‎‌‎تأثیر قرار داده بود.
شوخی‎های اینترنتی
با ورود به دهه80، بحران آب مانند همه سال‎‌‎ها باز هم سر زبان‎‌‎ها افتاد و قطع ‎‌‎و وصل آب در تابستان برای جلوگیری از مصرف بی‎‌‎رویه، به یکی از برنامه‎‌‎های روزانه بدل شد که هر روز رسانه‎‌‎ها با انتشار ساعات و منطقه قطع آب، سعی در آگاهی‎‌‎بخشی داشتند تا شاید همین چند درصد آب مصرفی مشترکان بتواند بحران خشکسالی و بی‎‌‎آبی این مملکت را که بیشتر از 80-70 درصد آن اصلا ربطی به مشترکان نداشت را حل کنند.
سال1380 برای بسیاری از مردم مشهد با یک سؤال بزرگ آغاز شد؛ قاتل سریالی زنان خیابانی کیست؟ و آیا قرار است همچنان به جنایت‌هایش ادامه دهد؟ فروردین اما به نیمه نرسیده بود که پیداشدن جسد زنی در حاشیه جاده قوچان این پیام را مخابره کرد که برای جانی مرموز، نوروز مفهومی ندارد و پیام او وقتی جدی‎‌‎تر شد که به فاصله 2هفته پس از آن، اجساد 3زن دیگر نیز در نقاط مختلف شهر پیدا شد.

بیمارستانی در محاصره بزرگراه‎‌‎ها

ساخت بیمارستان در شهر‎‌‎های بزرگ، بخشی از توسعه سال‎‌‎های 70و 80 بود
همشهری
مجموعه نوساز بیمارستانی شهر تهران که ادعا می‎‌‎شد مجهزترین نمونه در خاورمیانه است در سال1380 به بهره‎‌‎برداری رسید.
PDF صفحه دوم قرن
کوتاه صفحه دوم قرن
قیمت بنزین پس از 4 سال تثبیت، افزایش یافت ولی بازارها را چندان تحت تاثیر قرار نداد؛ حتی تورم نیز در این سال اندکی نسبت به سال قبل کمتر شد.