02
شنبه 15 آذر 1399
شماره 8102
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

لغو قرارداد مه‌آفرید خسروی

شرکت تراورس که به قیمت 123میلیارد واگذار شده بود، به ارزش 8هزار میلیارد به دولت بازگردانده شد
نکته روز
​​​​​​​غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر پیگیری وضعیت واگذاری شرکت تراورس در حاشیه سفر به استان البرز، از قطعی شدن حکم شعبه21 دادگاه حقوقی تهران درباره ابطال قرارداد واگذاری «شرکت تراورس» به شرکت امیرمنصور آریا خبر داد.
هسته‌ای
یک هفته پس از ترور شهیدمحسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای ایران دیدگاه غالب در غرب این است که این عملیات با هدف مین‌گذاری در مسیر بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای انجام شده است.

جدل سیاسی 2قوه

رئیس‌جمهور: عجله نکنیم و هول نشویم . بگذاریم کسانی که در دیپلماسی موفق بوده‌اند، کار را با تأنی و دقت به‌پیش ببرند
دولت
راه مشترک است و مسیر عیان، اما ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای مسیر این روزها به محل تنازع و جدل‌های سیاسی بدل شده است؛ جدل‌هایی که سایه انتخابات1400 بر سر آن سبب شده است هم مستمر باشد و هم با شدت بیشتری میان 2جناح پاس‌کاری شود.

حاشیه سیاست / یونسکو در برابر ترور ساکت ننشیند

​​​​​​​ احمد جلالی، سفیر کشورمان در یونسکو در سخنرانی خود در اجلاس شورای اجرایی این سازمان، سکوت و بی‌عملی در برابر ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده را غیرقابل توجیه دانست و با توجه به مسئولیت این سازمان در حوزه دانش و آموزش، خواستار محکوم کردن این جنایت تروریستی شد.
با تروریسم در ایران مثل فرانسه برخورد کنید
​​​​​​​علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، طی نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان با اشاره به جنایت ترور دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان، شهید محسن فخری‌زاده، تصریح کرد: «انفعال و بی‌عملی در برابر این اقدام مجرمانه، شائبه‌ مشروعیت‌بخشی به تروریسم را تقویت کرده، افراطی‌گری و تروریسم را اشاعه داده و موجبات مسئولیت بین‌المللی سازمان ملل متحد را فراهم خواهد آورد.»
PDF ایران
کوتاه ایران
​​​​​​​حسن روحانی، رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: برای ما شیوه‌ای که در این ترور استفاده شده و اینکه توسط چه کسانی انجام گرفته است، کاملا مشخص است.