2
پنج شنبه 22 شهریور 1397
شماره 7479
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مراسم تشییع پیکرهای مطهر 135شهید گمنام دفاع‌مقدس امروز با حضور مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و سایر مقامات اعم از مسئولان قوای قضاییه و مقننه، ساعت ۹ صبح از درب اصلی دانشگاه تهران تا معراج شهدا برگزار خواهد شد.
با رأی شعبه اول دادگاه انقلاب اسفندیار رحیم‌مشایی، مجموعا به ۶ و نیم‌سال حبس برای 3 اتهام محکوم شد. براساس این رأی، مشایی برای اتهام خود مبنی بر اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور به 5 سال حبس و برای 2 اتهام دیگر خود به‌ترتیب یک سال و ۶‌ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که علی‌اکبر جوانفکر هم در همان پرونده به ۴ سال حبس محکوم شده است. در مورد اتهامات دیگر مشایی و افراد دیگر، پرونده همچنان در دادگاه مفتوح است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد و محکومیت بیانیه اخیر کاخ سفید، آن را فاقد هرگونه وجاهت، حیرت‌انگیز، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه خواند.
دولت
حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: ‌ماه محرم هرساله برای ما درس‌آموز است که چگونه باید در برابر پیچیدگی‌ها و مشکلات بزرگ ایستادگی، استقامت و فداکاری کرده و چگونه می‌توانیم پیروزی بزرگ فرهنگی و سیاسی ابدی را کسب کنیم.
وزیر کشور درباره شمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای شهرداران:

حقوقدانان تردید دارند

وزارت کشور
وزیر کشور با استناد به‌نظر حقوقدانان گفته است که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل شهرداران نمی‌شود. با این استناد شهرداران کلانشهر‌ها که بازنشسته هم هستند در پست‌های خود می‌مانند و باید به‌کار خود ادامه دهند.
شکایت از عوامل اصلی تجمع فیضیه

شکایت از عوامل اصلی تجمع فیضیه

جنیدی: دولت از فردی به‌صورت مصداقی شکایت نکرده و خواهان برخورد با عوامل اصلی است
تجمع حدود یک‌ ماه پیش طلاب قمی به مرحله شکایت از عوامل برگزاری برنامه رسیده است. دولت، پیگیر پشت پرده توزیع پلاکاردهای توهین‌آمیز و تهدیدآمیز در این مراسم است تا برخوردهای فردی با کسانی که این پلاکاردها را در دست داشتند.
شهر در رسانه‌ها
ایسنا در گفت‌وگو با کارشناسان، راه پرپیچ‌وخم صدور پروانه ساختمانی را بررسی کرده است. به نوشته این خبرگزاری، از زمان تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک، روند صدور پروانه ساختمانی نه‌تنها کاهش نیافته بلکه از ۱۶۰ روز به ۱۷۰ روز افزایش یافته است.
PDF ایران
کوتاه ایران
وزیر سابق اقتصاد با اشاره به اینکه درک مردم از وضعیت اقتصاد کلان کشور به‌شدت منفی شده، گفته است: به‌طور مشخص در دام روانی تحریم‌ها افتاده‌ایم. مسعود کرباسیان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشته است: به‌نظر می‌رسد هنوز مفهوم «جنگ اقتصادی» را درک نکرده‌ایم چرا که دقیقا در همین دوران نهاد قانونگذار کشور روزهای تعطیلات را پشت سر می‌گذارد و نمایندگان محترم که دغدغه مردم و آینده اقتصاد کشور را دارند، فعلا در دسترس نیستند.
یک نماینده مجلس مدعی شد که طرح شفاف‌سازی رای نمایندگان، از سوی نمایندگان جبهه پایداری در مجلس و کسانی که در دوره قبل مخالف برجام و این دوره مخالف لوایح چهارگانه هستند، صورت گرفته است. به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی افزود: این اقدام در آستانه چراغ سبزهایی که برای تصویب لوایح چهارگانه به مجلس داده شده، انجام می‌شود و در واقع آنها می‌خواهند از این موضوع به عنوان حربه‌ای استفاده کنند یا در موارد مشابه از این مسئله به عنوان تهدیدی برای ردصلاحیت نمایندگان استفاده کنند .