۲
سه شنبه 17 بهمن 1396
شماره 7316
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

روز چهارم؛ مبارزه با رانت

در حاشیه بودجه
دیروز  چهارمین روز بودجه ‌نویسی بهارستان بود  که باز هم نمایندگان را  در دو نوبت  صبح و عصر در صحن مجلس گردهم آورد. جلسه دیروز نمایندگان به دلیل طرح مباحث و موضوعاتی که مبارزه با  فساد  اقتصادی از طریق حیاط‌خلوت‌های اقتصادی و رانت‌خواری را  نشانه  گرفته بود،  جذاب و شنیدنی بود.
ویژه
سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید این شورا اگر اجازه یابد، جزئیات ردصلاحیت‌ها را اعلام می‌کند. او گفته است: قانون دست ما را در بیان جزئیات رد صلاحیت داوطلبان بسته است و تا زمانی که قانون یا شرع، محملی برای ما ایجاد نکنند، نمی‌توانیم در شورای نگهبان در این‌باره کاری کنیم.
حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، استاد اخلاق با انتقاد از برخی رویه‌های شکل گرفته در نمازجمعه گفته است: «جناحی صحبت کردن، حرف بی‌ربط و بی‌مورد زدن، به شعار پرداختن، توهین و جسارت کردن و غیبت کردن حرام است، این چه نمازی است که در آن شرکت کنم و فحش دادن به یک مسلمان را بشنوم؟
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعای یک نماینده درباره شرط رئیس‌جمهور فرانسه برای سفر به ایران گفت: ما در سفارت‌مان در پاریس و همچنین وزارت خارجه چیزی در این مورد نشنیده‌ایم و اگر در کوچه و بازار نیز گشتی بزنید چنین چیزی را نمی‌شنوید و سخنان مطرح شده در این زمینه درست نیست.

نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل شهری و جاده‌ای

در طرح کلید به کلید نصف قیمت خودرو را وزارت نفت می‌پردازد، 20 درصد را مالک و 30 درصد تسهیلات ارائه می‌شود
دولت
حسن روحانی، رئیس‌جمهور از طرح دولت برای نوسازی ناوگان فرسوده خودرو خبر داد و گفت که در اجرای این طرح افرادی که خودروی فرسوده خود را برای نوسازی می‌دهند، حدودا 50درصد قیمت خودرو را پرداخت می‌کنند که از این میزان حدود 20درصد توسط مالک خودرو و مابقی نیز از طریق تسهیلات با بازپرداخت 60ماهه انجام می‌شود.

غیبت روحانی در جلسات مجمع

حسن روحانی کماکان در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا نمی‌کند. به گزارش مشرق غیبت‌های ادامه‌دار رئیس‌جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام از زمان  فوت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شروع شد و تا به امروز که چندین و چند جلسه از ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی می‌گذرد، تداوم یافته است.
جزئیات حادثه نهاد ریاست‌جمهوری از زبان استاندار تهران
استاندار تهران با اشاره به جزئیات حادثه روز گذشته در محدوده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: باید صبر کنیم وضعیت فرد مورد نظر بهتر شود و روند بازپرسی از وی انجام گیرد تا جزئیات حادثه مشخص شود.
رسانه
تضعیف مأموریت فرهنگی شهر در بودجه 97/ مردم از دولت طلبکار باشند/ عوامل صنعتی و زیست‌محیطی آلودگی هوا/ معابر شهری؛ چالش آینده کلانشهرها/ متروی تهران توان رقابت با خودروی شخصی را ندارد/