23-24
چهار شنبه 3 دی 1399
شماره 8118
صفحه سوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سال آتش بدون دود

نادر ابراهیمی 30 سال از عمر خود را صرف نوشتن آتش بدون دود کرد
داستان
دهه70، دهه سازندگی بود. مسئولین امر به دنبال بازسازی کشور بودند و همین سبب می‌شد از مسائل دیگری مانند فرهنگ به تدریج غافل شوند.
ویژه
اوایل دهه70، زمانی که جوانان زیادی شهر یا روستایشان را ترک می‌کردند که برای پیداکردن کار راهی تهران شوند، مردی به نام غلامرضا از یکی از روستاهای خراسان‌شمالی به پایتخت آمده بود تا بختش را برای ثروتمند‌شدن در این شهر بیازماید.
انتخابات
​​​​​​​21فروردین 1371انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
4سال قبل ایران در جام‌ملت‌های آسیا در قطر سوم شد و 2سال بعدتر، قهرمان بازی‌های آسیایی اما هیچ کدام از اینها به کار تیم علی پروین نیامد و تیم ملی، در مرحله گروهی جام ملت‌های 1992حذف شد.
نویسندگان و کارگردانان ایرانی، از همان ابتدای شکل‌گیری جریان سریال‌سازی، نگاه ویژه‌ای به داستان‌های پلیسی داشتند، به طوری که نخستین سریال ساخته‌شده در تلویزیون ملی ایران در سال1345، مجموعه‌ای پلیسی به نام «صندوقچه اشرفی» بود که توسط پرویز کاردان کارگردانی شد.

شکارچی عکس، پرواز کرد

علی خادم، عکاس سرشناس ایرانی درگذشت
گزارش ویژه
او را نخستین فتوژورنالیست ایرانی می‌دانستند. بر تابلوی عکاسی‌اش تنها دو کلمه دیده می‌شد.
PDF صفحه سوم قرن
کوتاه صفحه سوم قرن
مصرف خودسرانه دارو از زمانی که داروخانه در این کشور تأسیس شد، از مسائل مهم حوزه درمان به‌حساب می‌آمد و هنوز این رفتار طرفداران زیادی در خانواده‌ها دارد، تا حدی که همیشه در کنار قاشق و بشقاب، یکی از کشوها یا کابینت‌های آشپزخانه جای ثابت انواع و اقسام قرص‌ها، کپسول‌ها و شربت‌هاست که البته با گذشت زمان، دستگاه فشار، تست قند خون، دماسنج و سخت‌افزارهای دیگر هم به این کشوی کابینت اضافه شده و همگان تبحر خاصی در تجویز نسخه پزشکی پیدا کرده‌اند.