08
دو شنبه 19 تیر 1402
شماره 8824
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وداع تدریجی با خودروها

جهان نما
آمستردام، در دنیا به پایتخت دوچرخه معروف است؛ فضاها تا آنجا که شده از ماشین‌ها گرفته شده‌ و به دوچرخه‌سواران و البته پیاده‌ها داده شده است.
ویژه
حتما طی چند ‌ماه گذشته این خبر را شنیده بودید که قرار است به خانواده‌های ۳‌فرزند به بالا، زمین اهدا شود. خبر خوب اینکه این طرح به مرحله اجرا هم رسیده و به‌گفته وزیر راه و شهرسازی، در ۳‌ماه اخیر بیش‌از ۱۵‌هزار و ۵۰۰‌قطعه زمین به‌طور رایگان به خانواده‌های بالای ۳‌فرزند اهدا شده .
خبرهای خوب ورزشی زیاد است اما می‌خواهیم 2تا از خبرخوب‌های روزی را که گذشت، برایتان بگوییم تا حسابی کیفور شوید. نخستین خبر از یک تیم خاص است؛ تیمی زنانه که در مسابقات آسیایی توانست جوایز حضور در مسابقات جهانی را به‌دست آورد .
بعد از خواندن «هاملت در نم‌نم باران» دیگر می‌دانستم هر جایی نوشته‌ای به نام اصغر عبداللهی ببینم در خواندنش درنگ نمی‌کنم. می‌دانستم دوست دارم از نویسنده‌ای که می‌تواند برایت با کلمات به جای جمله، تصویر بسازد، بیشتر بخوانم.
زندگی پدیا
احتمالا لابه‌لای اخبار این روزها و در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، شنیده یا خوانده‌اید که این هفته، به‌عنوان گرم‌ترین هفته در 11سال اخیر پیش‌بینی شده و بسیاری از شهرها قرار است دمای بالای 40درجه را تجربه کنند.

اول آخر

ماهیگیری در حضور گرم خورشید-هاوانا ،کوبا
زندانی اشتباهی

زندانی اشتباهی

یک مرد آلمانی، بعد از آنکه 13سال به اشتباه و بی‌گناه زندانی شده بود، آزاد شده و حالا می‌خواهد از دولت آلمان غرامت بگیرد.
بازگشت بعد از 119سال
بازگشت بعد از 119سال
یک کتاب امانتی، بعد از 119سال به یک کتابخانه برگشته و حسابی خبرساز شده است.
عکس نوشت
نگاه نکنید که ما داریم توی تهران زیر تیغ آفتاب و در دمای بالای 40درجه کباب می‌شویم و عرق‌می‌ریزیم، چندین کیلومتر آن طرف‌تر، هنوز برف‌ها آب نشده و آب و هوای زمستانی تا‌کنون پابرجاست.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
شاید ندانید اما پلاسمای خون در کل جهان، حکم طلا را دارد و در بسیاری از کشورها از آن به‌عنوان فرآورده‌های دارویی استفاده می‌کنند، اما متأسفانه ظرفیت پایین سردخانه‌ها در کشور ما باعث شده تا نتوانیم از آن به‌درستی استفاده کنیم و حدود دوسوم پلاسما قابل استفاده نیست.
آن‌وقت‌ها، وقتی در خانه خودمان زندگی می‌کردم، کتاب‌های پدرم را بلند می‌کردم تا نان بخرم.
یک نویسنده تازه‌کار، به لطف تبلیغ کارش توسط یک کاربر در تیک‌تاک، یک‌شبه ره صد‌ساله را رفته و کتاب ناشناسش، پرفرو‌ش‌ترین کتاب آمریکا شده است.