08
سه شنبه 13 تیر 1402
شماره 8818
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ستیغ صبح‌خیز سربلند*

برای دماوند که امروز سنجاق شده است به نام آن
ایران خوب
کدام قله و دامنه را سراغ دارید که این همه حاشیه به‌دنبالش باشد؟ حاشیه خوب و خوش از جنس قصه و افسانه، شعر و داستان، سفرنامه و پژوهش‌نامه.
ویژه
کافی است یک تقویم ایران باستان داشته باشید تا بدانید در آن دوران هر روز نامی داشت و هم‌نام شدن روز و‌ ماه بهانه‌ای بود برای شادمانی.
از قدیم بسیاری از عطاران و عطاری‌های نیکنام چراغ حوزه طب سنتی ایرانی را روشن نگه داشتند.
یک گردشگر روس که نام نامزد خود را روی یکی از آثار تاریخی ایتالیا حک کرده بود، تحت تعقیب نهادهای رسمی این کشور قرار گرفت.
جهان نما
بشر، با ایده بادبان غریبه نیست اما مدت زیادی است که کشتی‌های بزرگ تجاری، با باد خداحافظی کرده‌اند و به سوخت‌های فسیلی متکی شده‌اند.

اول آخر

نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی در تالار وحدت روی صحنه است .
پیتزای باستانی

پیتزای باستانی

به‌تازگی در ویرانه‌های پمپئی از مناطق باستانی ایتالیا در ۲۳کیلومتری ناپل ، تابلوی نقاشی دیواری با قدمت ۲ هزارساله پیدا شده است که در آن سفره‌ای از مواد خوراکی و البته پیتزا وجود دارد.
موجودی که هرگز نمی‌میرد
موجودی که هرگز نمی‌میرد
یک حیوان عجیب و جاودان لوله‌مانند برای فرار از پیر شدن فقط از طریق دهانش می‌تواند بدن کاملاً جدیدی را بازآفرینی کند. این موجود با نام علمی Hydractinia symbiolongicarpus یک بی‌مهره‌ کوچک است که روی لاک خرچنگ‌ها زندگی می‌کند و در برابر پیری مصون است.
کسی نمی‌دانست بیابان‌های خور در خراسان جنوبی پر از سنگ‌های عقیق و قیمتی است تا اینکه «حسین خرمی» به‌صورت اتفاقی این گوهرهای ناب را در بیابان پیدا کرد و حالا دیگر همه اهالی روستا در این زمینه کارشناس زبده‌اند .
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دنیا واسه من شوخیه اما من با هیچی و هیچ‌کس این دنیا شوخی ندارم...
اتفاق خوبی که قوه قضاییه پیگیر آن بوده و حالا به ثمر رسیده این است که به‌گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سامانه‌ای باعنوان سجام sajam.scpd.ir پیش‌بینی شده.
شاید ندانید اما همین دانش بنیانی‌ها که این روزها اسم‌شان را زیاد در خبرها می‌شنوید، نام ایران را در لیست کشورهای برتر در تنوع تولید دارویی نشانده‌اند.