08
چهار شنبه 25 خرداد 1401
شماره 8520
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید. ما منتظریم تا نوشته‌هایتان درباره مسائل روزمره، مشکلات و دغدغه هایتان را برای ما ارسال کنید.
«90‌سال زندگی کرده‌ام و در تمام این 90 ‌سال همیشه انسان خوشبختی بودم. دوستان خوبی داشتم و دارم، عاشقانه مردم و سرزمینم را دوست دارم. فکر می‌کنم خوشبختی در زندگی همین چیزهاست. من هیچ‌وقت دنبال پول نبودم، چون اعتقاد داشتم پول خوشبختی نمی‌آورد.
سال‌های زیادی است که فرهنگسازی برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور آغاز شده و نهضت‌های سواد آموزی در همه شهرها و روستاها، آمار باسوادها را بالا می‌برند.
ولز: مسابقه بین اسب و انسان جدالی نابرابر به‌نظر می‌رسد اما اوضاع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم یک مرد نه‌تنها برنده این مسابقه شده بلکه این کار را در حالی انجام داده که ۲۹ ساعت قبل از آن نخوابیده بود.
سال‌های سال است که بسیاری از مغازه‌داران و کسبه به جای باقیمانده پول مشتری، به او جنس می‌دهند. مثلاً داروخانه چسب زخم یا تعدادی قرص مسکن و سوپری آدامس و شکلات می‌دهند تا بقیه پولی را که باید به مشتری بپردازند تصفیه کرده باشند.
با پایان تعطیلات عید امسال و آغاز فعالیت جدی رسانه‌ها، ابراز نگرانی‌های تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران سینما بابت اکران ضعیف نوروزی شروع شد؛ فیلم‌هایی که تنوع ژانری قابل‌قبولی داشتند و قاعدتا باید تماشاگران بسیاری را جلب می‌کردند؛ ولی چنین نشد.

فریم فریم طبیعت

پارمنیدس، فیلسوف یونانی بر این باور بود که واقعیت پدیده‌ای ثابت و ایستاست و حرکتی که ما در جهان می‌بینیم ناشی از توهم ذهن است.