24
یکشنبه 17 اسفند 1399
شماره 8176
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دیروز صحنه‌ای دیدم که بدجور فکرم را درگیر کرد همشهری! می‌خواستم مثل خیلی از وقت‌ها که برایت از کمی‌ها و کاستی‌ها می‌گویم، امروز هم یکی از هزاران دغدغه‌های ذهنی‌ام را برایت بازگو کنم و چشم در چشمت، همینطور که داریم خط ویژه را طی می‌کنیم و نشسته‌ایم وسط این اتوبوس که آن روز حساب کردم، 3ساعت از زندگی‌ روزمره‌مان در آن می‌گذرد، غر بزنم.
هر کسی در عمیق‌ترین جای ذهنش، یک پستویی دارد که در مواقع بحرانی به آن‌جا پناه می‌برد. آن‌جا می‌تواند بدترین احوال و سهمگین‌ترین و کمرشکن‌ترین حوادث را پشت سر بگذارد.
اگر ساکن مرکز تهران باشید ساعت خوابتان دست خودتان نیست. شهر است که ساعت خواب شما را تعیین می‌کند. بهتر است به شب‌زنده‌داری فکر نکنید و خیلی زود به رختخواب بروید.
شبیه یک رقابت فضایی جدید
اسکار امسال اگرچه تحت‌تأثیر شیوع کرونا با 2‌ماه تأخیر برگزار می‌شود اما یکی از جذابیت‌های آن شامل رازداری 2نفر به‌عنوان تنها آگاهان از برنده‌های این دوره از مراسم همچنان سر جای خود باقی است.
ژول ورن، نویسنده مرموز فرانسوی در اواخر عمر گوشه یکی از کتاب‌هایش نوشت: «آه، مردم جوان! اگر می‌توانید سفر کنید و اگر نمی‌توانید باز هم سفر کنید».

اول آخر

هرچقدر هم اسب روزگار به نامرادی بتازد باز باید سمند امید را زین کرد و تاخت به دل فرداها...
شهر مکتوب/ هشدار کافی نیست

شهر مکتوب/ هشدار کافی نیست

شهر حال و هوای نوروز دارد. از درختان بگیر تا مردم. خیابان‌ها شلوغ‌تر از همیشه شده‌اند. پیاده و سواره عجله دارند تا زودتر کارهای آخر سال را انجام بدهند و با خیال راحت سر سفره هفت‌سین بنشینند و دعا کنند حال‌شان دگرگون شود و روزگاری بهتر از آنچه دارند پیش‌رویشان باشد.

موج‌سواری روی سونامی‌کرونا

آدم‌هایی که در ساحل دریا نشسته‌اند در مواجهه با هوای توفانی و موج‌های سهمگینی که به سمت ساحل می‌آید چند دسته واکنش‌ کاملا متفاوت از خود نشان می‌دهند. یک‌دسته بلادرنگ بار و بندیل را بسته و راهی خانه می‌شوند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی از افزایش ۳۰درصدی تقاضا برای پذیرش فرزندخواندگی در کشور خبر داد. براساس قانون جدید، امکان فرزندخواندگی برای کودکان بی‌سرپرست تا ۱۶سالگی فراهم است.
اهالی با صفای اصفهان این شانس را دارند که این هفته در فضایی تاریخی و زیبا، نمایشگاهی از آثار 10بانوی هنرمند ایرانی و فرانسوی را به‌صورت دیجیتال تماشا کنند.