24
شنبه 2 اسفند 1399
شماره 8164
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اینها چرا اینطوری‌اند؟

زندگی پدیا
1- آقای افخمی! خیلی صبر کردم تا شکل و شمایل صفحه‌ آخر روزنامه همشهری عوض شود و توی همین شماره اول فرم جدید، چیزی که خیلی روز است گلویم را گرفته، بگویم.
ویژه
شهاب حسینی کارش را بلد است، چه وقتی توی «درباره‌الی» نقش یک جوان نیمه مدرن و از فرنگ برگشته را بازی می‌کرد با آن دیالوگ ماندگار که در اوج درماندگی می‌گفت: «سپیده تو چیکار کردی؟»
بهروز شعیبی پنجمین فیلم سینمایی خود با نام «بدون قرار قبلی» را کلید زد.
50 برابر سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سرعت انتشار ویروس کرونا در شرایط بلند صحبت کردن افراد مبتلا به این بیماری تا ۵۰برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند.
می‌بینم آن شکفتنِ شادی را
در سومین نشست بخش پژوهش سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر که با موضوع «سیستم‌های آموزش نوین موسیقی در جهان» برگزار شد
گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مناسبت سالروز درگذشت عبدالکریم قریب، پدر زمین‌شناسی ایران در توضیحی از نحوه ساخت واژه «یخچال طبیعی» و برخی واژه‌های مرتبط با آن در صفحه مجازی اختصاصی‌اش در فرهنگستان با عنوان «چشم و چراغ» نوشت: حتما واژه «یخچال‌طبیعی» را دیده یا شنیده‌اید.

اول آخر

درست شبیه همه مردمانی که گاهی نیاز دارند به تغییر احوالات، ما هم بنا کردیم به نو کردن آخر قصه تا شاید این دگرگونی حالمان را بهتر کند.

چرا متوجه نیستیم؟

دیدی همشهری، دیدی آخر هم جواب داد این صبر‌؟ دیدی شما مدام ضد‌حال می‌زدی و می‌گفتی که حالا حالاها ممکن نیست و نمی‌شود، اما شد؟
انجامش‌بده/تماشا
ارمغان نمایش مجموعه شخصی منیژه میرعمادی از هنر امروز ایران تا فروردین1400

سرقت مسلحانه در پخش زنده

جهان خبر
گوایاکیول: خبرنگار اکوادوری، هنگام پخش زنده توسط مردی مسلح مورد سرقت قرار گرفت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
این هم زنده بودیِ ماست. به یکدیگر می‌رسیم و از کنار هم می‌گذریم؛ یادی-چیزی از خودمان در دیگری باقی می‌گذاریم یا باقی نمی‌گذاریم و هر کدام به محض گذر از کنار شانه‌ی هم در پاشنه‌ی پای دیگری گم می‌شویم؛ چه اهمیتی دارد! این هم زنده بودیِ ماست. به یکدیگر می‌رسیم و از کنار هم می‌گذریم.
وقتی با دیگران می‌خندیم، خاطره می‌سازیم.
ششصد و یکمین شب از شب‌های بخارا به مناسبت هفتادمین سالگرد درگذشت آندره ژید به این نویسنده فرانسوی اختصاص پیدا کرد. این برنامه با همکاری بخش فرهنگی سفارت فرانسه، روز گذشته به صورت مجازی برگزار شد.