20
سه شنبه 18 شهریور 1399
شماره 8033
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سه نقطه

انتهای جمله سه نقطه می‌گذارم که یعنی بقیه‌اش را خودت می‌دانی. گاهی وسط جمله سه نقطه می‌گذارم که یعنی این جای خالی کلمه‌ای است که نمی‌خواهم بنویسم ولی می‌توانی از پس و پیش کلماتی که این سه نقطه را به محاصره درآورده‌اند متوجه منظورم شوی.
ویژه
پس ازگذشت بیش از6‌ماه از تعطیلی مدارس و با اینکه هنوز ویروس کرونا روزانه جان بسیاری از هموطنان را تهدید می‌کند، اول این هفته، پانزدهم شهریور مدارس کل کشور بازگشایی شد.
41سال پیش در چنین روزی، آیت‌الله طالقانی در 68سالگی درگذشت. سیدمحمود طالقانی پیش از اینکه با درجه اجتهاد به تهران برسد، علاوه بر پایتخت، 3جغرافیای متفاوت را درک و دریافت کرده بود.
رمان «موی بافته»، نخستین اثر «لَتیسیا کلمبانی»، نویسنده معاصر فرانسوی است. در این کتاب در اپیزود‌های جدا با زندگی زنان در گوشه‌های مختلف جهان آشنا می‌شوید.
طرح روز
بزی در آمریکا هنگامی که افسر پلیس مشغول انجام وظیفه و دور از خودرو بود تمام کاغذ‌های داخل خودرو ازجمله سربرگ جریمه‌های رانندگی را جوید.
با اینکه در کشور ژاپن به‌دلیل وقوع زلزله‌های قدرتمند معمولا خانه‌ها بسیار محکم و با فونداسیون پی‌سازی قوی ساخته می‌شوند اما این بار یک خانه فقط روی یک راه‌پله ساخته شده است.

عکس روز

عکس روز
غرامت یک میلیارد و 900میلیون دلاری

غرامت یک میلیارد و 900میلیون دلاری

هواپیمایی امارات اعلام کرد که به‌دلیل لغو پروازها پس از همه‌گیری ویروس کرونا به وعده بازپرداخت یک‌میلیارد و۴۰۰میلیون دلاری از پول مسافران عمل کرده است و فقط 500میلیون دلار از کل بدهی آنها به مسافران باقی‌مانده است.
درگیری سگ با 2سارق
درگیری سگ با 2سارق
مرد سالمندی که توسط 2سارق مسلح مورد زورگیری قرار گرفته بود ناگهان 2قلاده سگ نگهبانش از راه رسیده و به سارقان حمله کردند.

مسعود عربشاهی

یکی از هنرمندان فعال در زمینه هنر مفهومی یا Conceptual art که این سبک از هنر را به بسیاری از هنردوستان معرفی کرد مسعود عربشاهی بود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
اجلاس هزاره سران، دیروز با حضور بیش از 157رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر و با سخنان کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل گشایش یافت.
دانشمندان با تحلیل 24هزار گزارش از خواب و‌ رؤیا هوش مصنوعی را طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که می‌تواند خواب‌های انسان را به‌صورت علمی تا حدودی تعبیر کند.
جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی که هرساله در دی‌ماه به بهترین پایان‌نامه دوره دکتری در رشته‌های ادیان و عرفان و زبان و ادبیات فارسی اهدا می‌شود، امسال نیز برپا خواهد شد.