20
یکشنبه 26 مرداد 1399
شماره 8014
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فردید به‌خود، خود را یافت

احمد مهینی یزدی که 29سال پس از تولد، نام خانوادگی خود را به فردید تغییر داد، سال1289 در یزد به دنیا آمد و 25مرداد 1373 در منزل شخصی اشخیابان صبا، کوچه مهربان درگذشت.
ویژه
می‌خواهم از تنهایی بگویم. از نوعی تنهایی که به آسانی فراچنگ نمی‌آید؛ کمیاب است و دیریاب، اما سرانجام رخ می‌نمایاند به خواهانش
شمار زیادی از افرادی که دچار کرونا ویروس می‌شوند، حتی پس از برطرف شدن عفونت و علائم حاد بیماری به‌طور کامل بهبود پیدا نمی‌کنند و بسیاری از آنها دستخوش خستگی مزمن و علائم آزاردهنده دیگری می‌شوند.
رمان «ستاره‌گیر» نوشته انجی سیج با ترجمه آرزو احمی از سوی نشر افق منتشر شد.
طرح روز
در چین شهری ساخته می‌شود که با درنظر گرفتن تمام ویژگی‌های زندگی در میان یک بیماری همه‌گیر طراحی شده است.
پس از اینکه یک عقاب در آمریکا به یک پهپاد نقشه‌برداری حمله کرد، این وسیله در دریاچه میشیگان سقوط کرد.

عکس روز

عکس روز
حبس ابد، برای فروش یک گرم ماری جوآنا

حبس ابد، برای فروش یک گرم ماری جوآنا

مردی که در آمریکا به جرم فروش کمتر از یک‌گرم ماری‌جوآنا پیش از این به حبس ابد محکوم شده بود پس از 12سال از زندان آزاد شد.
جریمه سر و صدای خروس
جریمه سر و صدای خروس
خروسی که هرروز ساعت4و نیم صبح سر و صدا می‌کرد باعث شد صاحب 83ساله‌اش به مبلغ166یورو جریمه شود.

نظریه‌های هنر از افلاطون تا وینکلمان

نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه ۲۸ مرداد ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «نظریه‌های هنر از افلاطون تا وینکلمان» اختصاص دارد که با حضور امیر مازیار، امیر نصری و محمدرضا ابوالقاسمی به‌صورت مجازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

عوامل مؤثر بر سرعت ابتلا به کرونا

به گفته محققان، 2عامل مؤثر برای ابتلا به کووید‌0 ۱۹‌ دوزتعداد ویروس و زمان مواجهه است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«نیکی اشعری» مهندس ایرانی‌الاصل دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، یک لباس فضایی جدید برای ناسا طراحی کرده است که قادر است فضانوردان را در اوضاع ریزگرانش سالم نگه دارد و در واقع این لباس فشار منفی می‌تواند به کاهش اثرات مخرب قرار گرفتن در وضعیت بی‌وزنی کمک کند.
شرکت بین‌المللی تحقیقاتی رابرتسون انگلیس اعلام کرد: از زمان روی کار آمدن دولت خاتمی ١٩٩٧، رتبه جمهوری اسلامی ایران در جلب علاقه‌مندی شرکت‌های بین‌المللی نفتی به سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز از هفدهم به دوم ارتقا یافته است.