20
چهار شنبه 15 مرداد 1399
شماره 8006
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آوایی که عتیقه نمی‌شود

یادداشت
خیلی‌ها برای نخستین‌بار با خسرو سینایی در تلویزیون آشنا شدند.
ویژه
قصه پر غصه کنکور، هر روز ابعاد تازه‌ای به‌خود می‌گیرد.
یافته‌های دو بررسی جدید نشان می‌دهد که شمار بزرگی از بیمارانی که دوره نقاهت از عفونت کروناویروس را می‌گذرانند، ممکن است تا هفته‌ها یا ماه‌ها دچار مشکلات قلبی باشند.
​​​​​​​رمان «هلال پنهان» نوشته علی‌اصغر شیرزادی که پیش‌تر از سوی نشر افق منتشر شده و به چاپ چهارم رسیده بود اخیراً از سوی نشر گویا با طرح جلدی متفاوت منتشر شده است.
طرح روز
​​​​​​​نیویورک: از آغاز سال‌جاری میلادی، آمار تیراندازی در نیویورک از کل سال گذشته بیشتر بوده‌است.
​​​​​​​برلین: آلمانی‌ها‌ خطوط هوایی تاکسیرانی را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن تاکسی‌هایی که سیتی ایرباس نام دارند، می‌توانند 4مسافر را تا مسافت 100کیلومتر جابه‌جا کنند.

عکس روز

عکس روز
بازگشایی موزه زیر آب

بازگشایی موزه زیر آب

​​​​​​​آتن: با افتتاح نخستین موزه زیر آب در یونان، موزه‌گردان فرصت خواهند یافت تا ضمن غواصی، یک کشتی باستانی را که در قرن پنجم پیش از میلاد غرق شده تماشا کنند.
یافتن گنج با مجوز کاوش
یافتن گنج با مجوز کاوش
​​​​​​​دودوما: مردی در تانزانیا پس از اینکه مجوز کاوش در یک معدن را گرفت، توانست سنگ‌هایی با ارزش درمجموع 5میلیون‌و400هزار دلار بیابد.
دانستنی‌ها
شرکت بریتانیایی ویرجین گلکتیک، فعال در زمینه صنایع هوایی اعلام کرد، نوعی جدید از هواپیمای مسافربری مافوق صوت را طراحی کرده ‌که می‌تواند تا 3‌برابر سرعت صوت شتاب بگیرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​بیستمین شماره فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان به همراه فهرست لاک‌پشت‌پرنده در 180 صفحه منتشر شد.
​​​​​​​در مطالعه‌ای جدید، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند «تتراسایکلین» به‌خاطر تأثیر در تنظیم سیستم ایمنی در درمان بیماری کووید-۱۹ مؤثر است.
​​​​​​​با امضای یک توافقنامه تازه، قرارداد فروش گاز ایران به ترکیه قطعی شد.