24
سه شنبه 10 تیر 1399
شماره 7975
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معارضات ارضی و آتش‌سوزی جنگل‌ها

نقد و نظر
نزدیک به 100 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر به‌دست انسان انجام می‌گیرد که یا عمدی است یا سهوی. عمدی این است که عملا در جنگل مواد آتش‌زنه‌ای مثل کبریت، بنزین، گازوئیل و... را روشن می‌کنند و منطقه‌ای را به آتش می‌کشند.
ویژه
چقدر دلم برای کتاب و کتابخانه لک زده، سه‌سالی می‌شود که دستم از همه‌جا کوتاه شده و شب و روزم شده بیمارستان و بیمارستان و بیمارستان.
«زنگ هشدار کمبود آب در تهران» یک تیتر تکراری است که تابستان هر سال رسانه‌ها آن را منتشر می‌کنند.
​​​​​​​آیا می‌دانید یک خانه خورشیدی که تمام انرژی موردنیازش را از خورشید برطرف می‌کند، چگونه کار می‌کند؟ می‌دانستید ایرانیان در گذشته، با استفاده از انرژی باد گندم را تبدیل به آرد می‌کردند؟ و می‌دانید در ماشین‌هایی که سوخت آنها به جای بنزین، هیدروژن است، از لوله اگزوز به جای دود، بخار آب خارج می‌شود؟ چگونه می‌توان خانه‌‌ها را با استفاده از گرمایی که در دل زمین محبوس است، گرم کرد؟ چگونه می‌توان از زباله‌های شهری، الکتریسیته تولید کرد و به خانه‌های مردم فرستاد؟  مجموعه کتاب‌های «انرژی‌های پاک‌»، می‌کوشد با زبانی ساده، مفاهیم پایه انرژی‌های دوستدار محیط‌زیست را برای کودکان و نوجوانان بیان کند.
طرح روز
​​​​​​​توکیو: در منطقه تاکینوگاوای پایتخت ژاپن، کاکتوسی وجود دارد که بلندای آن به بام یک ساختمان 3طبقه رسیده است.
​​​​​​​باواریا: مقامات ایالت باواریای آلمان، ایالتی که بیشترین شمار مبتلایان و جان‌باختگان بحران کرونا را در این کشور داشته، اعلام کردند که تمامی شهروندان این ایالت می‌توانند تست تشخیص ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را انجام دهند.

عکس روز

عکس روز
جنگ رایانه‌های خانگی با کرونا

جنگ رایانه‌های خانگی با کرونا

​​​​​​​نیویورک:‌ با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، صدها هزار رایانه‌ خانگی به جنگ آن رفتند.
5200مبتلای مرتبط با کلیسا
5200مبتلای مرتبط با کلیسا
​​​​​​​دانگو: شهری که کانون شیوع ویروس کرونا در کره‌جنوبی بود، علیه کلیسایی به اتهام آسیب‌‌‌رسانی مدنی شکایت کرد.

مثبت 100

زمانی که شب بسیار تاریک به‌نظر می‌رسد صبر کن صبح فرا می‌رسد.

بررسی رمان «آکابادورا» در شهر کتاب

دریچه
​​​​​​​نشست هفتگی شهر کتاب، امروز، سه‌شنبه دهم تیر‌ماه ساعت‌۱۵ به نقد و بررسی رمان «آکابادورا» اختصاص دارد که با حضور مژگان مهرگان، محمد طلوعی و ویدا عامری و پیام میکلا مورجیا، نویسنده کتاب، در مرکز فرهنگی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​هنوز هم بهترین کار در خانه‌ماندن و استفاده از غذاهای خانگی است.
​​​​​​​در تحقیقی که توسط دانشمندان سوئد و آفریقای جنوبی انجام شد، پادتن‌های کوچکی که معمولا یک دهم اندازه پادتن‌های معمولی است و تک‌پادتن نامیده می‌شود، از لامای آلپاکایی به نام تایسون برداشت می‌شود که ممکن است بتواند از امکان «جای گرفتن و پاگرفتن» ویروس کووید-۱۹ در بدن و ابتلای فرد به آن پیشگیری کند.
​​​​​​​محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید در مطالعه اخیرشان علت سبز رنگ بودن گیاهان را کشف کرده‌اند.